פעילי ימין החברים בתנועת "ארץ ישראל שלנו", הגישו היום (א) עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר לה לקיים צעדה עם דגלי ישראל ביפו, זאת מפני שלטענתם המשטרה נמענת ומתעכבת מהענקת היתר לקיום ההפגנה - למרות שבמקרים אחרים ניתן אישור בתוך ימים ספורים.

העותרים, ח"כ מיכאל בן ארי ופעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר טוענים בעתירה כי "למשטרה אין כל סמכות לפגוע בחופש הביטוי, במיוחד שאותה משטרה אישרה מצעד עם דגלי אש"ף ביפו". לדבריהם "מדובר לכאורה בבקשה פשוטה, שנדמה שאיש לא היה מאמין שהיא תגיע לפתחו של בית המשפט".

העותרים טוענים כי "אם במקרה של מצעד הגאווה והצעדה באום אל פאחם, הורה בית המשפט הנכבד למדינה, לאפשר את האירועים, הרי קל וחומר בן בנו של קל וחומר במקרה שלנו. המשיבים מפלים בין הציבוריים הפוליטיים ומאפשרים לציבור אחד לממש את חופש התנועה ואת זכותו להפגין ולהתאסף, תוך שהם מונעים מציבור אחר את אותה זכות ממש בעניין זה. לא רק שהמשיבים נותנים ווטו לאספסוף ופרס לאלימות אלא גם יוצרים אפליה וחוסר שוויון".

דווקא בגרעין התורני ביפו מרוצים, בינתיים, מדחייתה של ההפגנה. "אנחנו מתנערים בתוקף מכל ניסיון של גורמים כלשהם, יהודים וערבים כאחד, להתסיס את הרוחות ביפו כדי לגרוף הון פוליטי על חשבון תושבי העיר", טוענים בגרעין התורני בתגובה לכיפה. לדבריהם "כשם שהתנגדנו להפגנות הפרובוקטיביות של גורמים ואישים פוליטיים קיצוניים מהמגזר הערבי, אנו מתנגדים להפגנות בעלות אופי דומה מצד גורמים יהודיים".

בגרעין ביפו מסבירים כי אמנם "יש מקום להניף דגלי ישראל ולצעוד ביפו", אך לטענתם "אין מקום לצעדה שכל תכליתה ללבות את האש ובכך לשחק לידי הגורמים הקיצונים בשמאל הפועלים נגד הקהילה התורנית ביפו".