שר החינוך גדעון סער, אשר קבע בשבוע שעבר כי תלמידי ישראל יבקרו בחברון ובמערת המכפלה במסגרת תוכנית לימודית חדשה אשר הוא בוחר לקדם, לא מתקפל מההצהרות הפומביות שהעניק בנושא. מעל בימת הכנסת ובתגובה לחברי הכנסת אשר החליטו לבקר את החלטתו, קבע: "אי אפשר לתאר את ההיסטוריה של העם היהודי בלי לתאר את חברון. אי אפשר לוותר על הזיקה הזו".

בשבוע שעבר ואחרי ששר החינוך, גדעון סער, ביקר בחברון, הכריז סער על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתו יפעיל משרד החינוך תוכנית של ביקורי תלמידים לחברון ומערת המכפלה. כבר בשנת הלימודים הקרובה יתחיל פיילוט של ביקורים בחברון.

"בכל שנה יש יותר מחצי מיליון יהודים שמבקרים במערת המכפלה. עם ישראל מצביע ברגלים", אמר שר החינוך מעל בימת הכנסת. "נקודת המוצא היא כל כך משובשת וכל הבהלה הזאת של - מה יקרה אם יבקרו שם תלמידים, היא בעיניי ניסיון לעקור אותנו מההיסטוריה שלנו בארץ הזאת", הוסיף השר סער.

שר החינוך סיפר כי בביקורו במערת המכפלה, פגש במקום קבוצה של סטודנטים יהודים וחילונים אשר הגיעו אף הם לבקר במקום. "לאיזה עם בכלל יש היסטוריה כזאת, שהוא יכול לגעת ממש בהיסטוריה שלו, באותם מקורות שבהם נוצר, והוא יגיד: אנחנו מוותרים על זה, אנחנו מוחלים על זה, כי יש ערבים שיש לנו אתם סכסוך על הארץ", ציין השר סער.