יו"ר תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה", ליאורה מינקה, מגנה הבוקר (ה) בחריפות את מכתבם של הרבנים שהביעו תמיכה בנשיא לשעבר, משה קצב, אשר הורשע בעבירות מין.

כפי שדווח בכיפה, אתמול (ד) שיגרו עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. "לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", נכתב ונחתם, בין היתר, על ידי הרבנים טאו, אבינר והגר.

"מי שמתנער ממערכת המשפט הממלכתית, איננו מייצג את הציונות הדתית. מי שמתייחס בכזאת סלחנות לאונס אישה ולהטרדות מיניות, איננו מייצג את תורת ישראל", קובעת מינקה. לדבריה, "מי שבוחר לתמוך באדם שרמס את כבודן של נשים, איננו מבטא את רוח ההלכה היהודית. אין להתהדר בקלונו של אדם, ומותר להתפלל לשלומו ולבריאותו ולקוות שיצליח להוכיח את חפותו בערכאה גבוהה יותר, ואולם במדינה דמוקרטית אין שום מקום להדוף את הצדק ולבטל, כלאחר יד, את מידת הדין, תוך שימוש באדרתה של תורה".

מינקה הדגישה בדבריה כי התנהלות הרבנים אשר סירבו להתייחס באופן פומבי למכתב, בטענה כי מדובר במכתב פרטי, אינה אלא תירוץ "מוזר ותלוש מן המציאות". היא טוענת כי "מוטב היה אילו היו מודים בטעותם הקשה וחוזרים בהם מן הדברים הכתובים, ולאלתר, במקום להמציא בדיעבד תירוץ כל-כך מגוחך".