"כאשר נשיא מדינה פוגע בנשים - תורת ישראל מחייבת לעמוד לצדן, לשפוט אותו, להרשיעו ולהענישו" - כך טוען הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, בתשובה הלכתית שפורסמה באתר "מורשת" ובהתייחס אל מכתב הרבנים אשר תמכו הביעו תמיכה בנשיא לשעבר, משה קצב, אשר הורשע בעבירות מין.

כפי שדווח בכיפה, אתמול (ה) שיגרו עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. "לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", נכתב ונחתם, בין היתר, על ידי הרבנים טאו, אבינר והגר.

הרב שרלו תוקף בתשובתו את תמיכתם של הרבנים בקצב המורשע. "חלומי הוא שהמשפט ייעשה לפי דיני התורה וחוקיה, וכמובן הדבר מחייב אותנו לנסח את החוק הפלילי התורתי בנושא זה, אולם אפשרות זו אינה מצויה כעת. לפיכך יש לנו שתי אפשרויות בלבד: או לסמוך על בתי המשפט של מדינת ישראל עם כל החסרונות, או להעדיף כי פושעים לא יובאו לדין", כותב הרב שרלו.

לבער את הרע מישראל

לטענת הרב שרלו "בית משפט במדינת ישראל שמע את כל העובדות והכריע כי מדובר במי שעשה עוול נורא. בית משפט במדינת ישראל הרשיע אותו באופן חד משמעי. לפיכך אנחנו חייבים להתייצב באופן חד משמעי מאחורי בית המשפט, להודות לו כי הוא כיום זה שמבער את הרע מישראל, מציל עשוק מיד עושקו, ושולח פושעים לעונשם".

ראש ישיבת פתח תקווה כותב בתשובתו כי הוא מוצא חובה מוסרית לתמיכה בקורבנותיו של קצב. "אנחנו חייבים להתייצב באופן חד משמעי לימין כל הנפגעים מהשררה ומהשלטון, ולדאוג כי ייעשה עמן צדק. אני חש צורך עצום להודות לבית המשפט כי עשה את שליחותו, ולהתייצב באופן מוחלט לימין הנשים הנפגעות. זהו הכלי שיש בידינו כיום לבער את הרע מישראל, וצריך לחזק אותו", כותב הרב שרלו.

התערבות מוזרה ובלתי מוסברת

גם ארגון הנשים הדתיות "קולך" הגיב בחומרה לתמיכת הרבנים בקצב. "הרבנים החתומים על מכתב התמיכה בקצב צריכים להבין שכאשר הם מגוננים על מורשע באונס הם נעשים שותפים לדבר עבירה, מתירים את דמם של נשים, נערות וילדים, וגורמים להפקרות ופוגענות של בעלי כח וסמכות כלפי הכפופים להם", נטען ב"קולך".

בתנועת "נאמני תורה ועבודה" הביעו פליאה מהמכתב וביקשו להביע מחאה מפני כל ניסיון להצדקתו של קצב אל מול מערכת המשפט. "מדובר בהתערבות מוזרה ובלתי מוסברת של רבנים בשיקולי משפט שלא נטלו בו חלק. ישנו הבדל ברור בין ביקורת לגיטימית על התנהלותה של התקשורת או המערכת המשפטית לבין ביטול ועיקור כוחה של הרשות השופטת", נמסר.