35 ראשי גרעינים תורניים מרחבי הארץ ובראשם הרב אלישע וישליצקי, ושי תובל מנכ"ל הקרן להתחדשות קהילות בישראל, ערכו היום (ד) סיור ביישובי השומרון ובנימין כאורחי מועצת יש"ע. הסיור התקיים כחלק ממהלך שנועד לחבר הדדית בין ההתיישבות ביו"ש לבין הגרעינים התורניים מכל רחבי הארץ.

ראשי הגרעינים פתחו את הסיור בביקור באחד ממפעלי אזור התעשייה ברקן שבשומרון, משם המשיכו לפגישה עם איש גוש אמונים, בני קצובר. בין היתר סיירו גם בתל שילה שבבנימין, ביישוב עלי ובקהילת "נצר אריאל" אותה הקימו מתיישבי נצרים לשעבר.



שיאו של יום הסיור הגיע לכדי מפגש עבודה בין המשתתפים לבין מנכ"ל מועצת יש"ע, נפתלי בנט, בו העלו המשתתפים רעיונות כיצד לקרב בין שני הצדדים, ובסופו הוחלט על הקמת צוות מצומצם שיבדוק את הרעיונות שעלו, ובהם סיורים לאנשי הגרעינים והקהילות ברחבי יהודה ושומרון, סיורים ומפגשים של ראשי מועצת יש"ע עם הגרעינים התורניים ושבתות אירוח הדדיות.

"ישנה חשיבות רבה ליצירת בסיס משותף לפעולה. במציאות הנוכחית הציבור הישראלי צמא לשמוע את האמת האידיאולוגית שמנחה את חברי הגרעינים", אמר הרב אלישע וישליצקי, אשר ציין כי התמיכה והסיוע הם הדדיים - "יש"ע יכולה לסייע לגרעינים בערים באותה מידה בה יכולות הערים לסייע ליש"ע".