מהפכה בהענקת הפרס לחינוך הדתי: בתי הספר אשר זכו השנה בפרסים מטעם המנהל לחינוך דתי, היו לאו דווקא האליטיסטים ובעלי הציונים הגבוהים, אלא דווקא בתי הספר אשר בחרו להמשיך ולקדם את האוכלוסיות החלשות במערכת החינוך.

ארבעה בתי ספר על-יסודיים, חמישה בתי ספר יסודיים ו-4 גנים מכל רחבי הארץ, זכו בפרסים. יש הרואים במהפך הזה את קריאת הכיוון של המנהל לחינוך דתי, הדורש מהמנהלים דגש מרכזי על עיסוק בחינוך - ולא רק בהישגים הלימודיים. הפרסים לכלל בתי הספר הזוכים יוענקו במסגרת אירועי שבוע החמ"ד, אשר יתקיימו בסוף החודש הבא.

וכך לדוגמה, אחד מבתי הספר שזכו בפרס הינו תיכון "מוסדות בני עקיבא - אופקים", שזכה בפרס על כך ש"הם פועלים בתקציב מינימאלי ומגיעים להישגים משמעותיים ביותר בעיצוב אישיות התלמידים והעלאת הישגי הבגרות", כלשון וועדת הפרס. גם תיכון "דרך אבות" באפרת תוגמל לא בשל ציוניו, אלא מפני שהוא "קולט תלמידים שנשרו ממוסדות אחרים", ועל כך שהוא "תיכון יחיד ביהודה ושומרון שאינו ישיבה תיכונית ואינו סלקטיבי".

"בית חינוך דתי עירוני" בראשון לציון זכה להוקרה במסגרת הפרס, דווקא על אחוז גבוה של עולים מאתיופיה, אשר השתלבו בבית הספר. בדבר ההוקרה צויין כי בית הספר זכה בפרס על "פיתוח מנהיגות צעירה, טיפוח הזדהות עם מדינת ישראל, וקיום מסדר קבוע ביום ראשון לשירת "אני מאמין" ו"התקוה". כמו כן על מכינה שפועלת בבית הספר ומתגברת את התלמידים ואף על כך שהמורים טורחים לשבת לאכול עם תלמידיהם ולא בנפרד מהם".

ישראל גולדברג, מנכ"ל ועד ההורים למען החינוך הדתי בישראל, ציין בתגובה: "אנו שמחים לגלות שלפחות בחינוך הדתי ילדינו לא נמדדים על פי הציונים, אלא גם על פי יכולותיהם הרגשיות, ושהחינוך הדתי שם את החינוך במרכז".