ישיבת אלון מורה החלה בקמפיין לגיוס כספים לטובת רכישת הפנימיות בהן מתגוררים כיום תלמידי הישיבה. עד כה ובמהלך 15 השנים האחרונות, התגוררו תלמידי הישיבה בפנימיות השוכנות בשכונת "נווה עפרה", ב-60 דירות שהוקמו על ידי משרד השיכון לפני כעשרים שנה - תוך שהם גרים בהן ללא תשלום, מתוך הסכמה שבשתיקה.

"עד היום המדינה סירבה להסדיר את מכירת הבתים והייתה הסכמה שבשתיקה לשימוש בדירות ואנו נהנינו מן ההפקר", מסביר ראש הישיבה, הרב אליקים לבנון. "בצעד נדיר, עם חלון הזדמנויות מוגבל בזמן, החליטה כעת המדינה על מכירת השכונה המונה 120 דירות והקציבה רק 60 יום לביצוע הרכישה. כעת אנו זקוקים לסיוע מיידי למימון הרכישה של הדירות שנמצאות באחזקתנו", מציין הרב לבנון.



בישיבה מציינים בחשש כי אם העסקה לא תצא אל הפועל, במידה והישיבה לא תצליח לגייס את האמצעים, עלול משרד השיכון לפנות את 250 התלמידים וישאיר אותם ללא קורת גג. "מובן שהישיבה לא תוכל להתקיים כך", טוען הרב לבנון, "אנו חוששים מאוד שמשרד השיכון יציע את השכונה למכירה במכרז פתוח והיא עלולה, במצב כזה, להירכש חס ושלום על ידי ערבי או גורם עוין כגורמי שמאל, שיגרשו אותנו מהדירות".

באלון מורה חוששים גם מהאפשרות כי השכונה תירכש על ידי משקיע אשר ינצל את ההזדמנות כדי לדרוש שכר דירה מהישיבה, בסכומים אשר יביאו לקריסתה הכלכלית. "מבחינתנו הבית בוער ואין לנו אלטרנטיבה אלא להשיג את הסכום הנדרש", מדגיש הרב לבנון.