חשיפה: הנהלת ארגון רבני "צהר" הצליחה באחרונה למנוע פילוג היסטורי בין שורות הארגון - כך נודע לכיפה. בפגישת פסגה שהתקיימה בשבוע שעבר בין רבנים אשר שאפו להתפצל מ"צהר" לבין חברים בכירים בארגון ובראשם הרב דוד סתיו, יו"ר "צהר", הושגו הבנות בין שני הצדדים - אשר הצליחו למנוע את הפילוג.

במסגרת ההבנות: שינויים בהרכב ההנהלה, שינויים ארגוניים ושורה של צעדים טכניים שבבסיסם חיזוק ושיפור הקשר בין ההנהלה לבין כלל הרבנים החברים בארגון.

הרבנים אשר ביקשו להתפצל מ"צהר" טענו עוד קודם לפגישה כי הנהלת ארגון הרבנים אינה מייצגת אותם, זאת מכיוון שהארגון אינו מתנהל באופן דמוקרטי המכבד ומקיים בחירות פנימיות להנהלה. הרבנים תבעו מההנהלה ליישם שורה של שינויים ארגוניים וטכניים, זאת כתנאי סף להמשך דרכם המשותפת.

"אנו, רבני צהר, הפועלים במסגרת הארגון בעניינים שונים, איננו יכולים להשלים עם מציאות זו, בה מוצגת עמדה או ננקטים מעשים בשם ארגון צהר, כשמאות רבני הארגון כלל לא נשאלו לעמדתם, ועמדתם אף אינה זוכה לייצוג במסגרת ההנהלה, שכידוע לא נבחרה על ידם, וחבריה מחזיקים בדעה אחידה ברוב רובם של המקרים", נטען כלפי הנהלת הארגון במכתב פומבי ששוגר למנהל הארגון, משה בארי.

ואכן, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר, השכילו הצדדים לגשר על הפערים ולהגיע אל הבנות משותפות - זאת ללא קיומן של בחירות פנימיות. "נפגשנו ללא כוונות אישיות ואגואיסטיות, ללא אינטרסים אישיים", מספר לכיפה הרב משה ביגל, אחד הרבנים שהשתתפו בפגישת הפסגה. "מתוך היכרות ותיקה עם הרב סתיו ידעתי מראש כי השיחה איתו תהיה כנה ופתוחה וכי נוכל לגשר על חילוקי הדעות", מוסיף הרב ביגל.

הרב ביגל, רב היישוב מיתר, מציין בשיחה עם כיפה כי הדיון התקיים "באווירה משפחתית", אך כלל גם הבנות מעשיות ומסקנות ברורות. "בחלק מהנושאים שעמדו על הפרק, קיבל הרב סתיו את עמדותינו ובחלק מהמקרים אנחנו קיבלנו את עמדותיו. השתכנענו שאין צורך לקיים בחירות, שכן היה חשש כי נגיע לאווירה לא טובה ולמצבים של חילול השם", ציין הרב ביגל, "לבסוף קיבלנו החלטות מבלי להגיע לבחירות".

ארגון רבני "צהר" סירב להתייחס אל הפרטים.