האם עובדי השירות הציבורי יידרשו בקרוב להתייצב לעבודתם בתלבושת אחידה וצנועה? על פי הצעת החוק של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אזולאי מש"ס, כל עובדי מוסדות הציבור בישראל יזנחו את בגדיהם האישיים ויתעטפו קוד לבוש מחמיר וצנוע.

לדברי ח"כ אזולאי, "בדרך זו משרדי הממשלה ישדרו רצינות ואמינות ויימנעו מצבים בהם עובד מגיע למקום עבודתו בלבוש חושפני או בלבוש שאינו הולם את סביבת עבודתו". לטענתו, "לא אחת אזרחים דתיים, חרדים וגם חילונים נתקפים מבוכה נוכח לבוש חושפני של עובדת שיושבת מולם במשרדי ממשלה ובמוסדות ציבור".

בהצעתו דורש ח"כ אזולאי לחייב לבוש צנוע לכלל העובדים, באופן דומה לזה שהנהיגה בעבר יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ דליה איציק, שאסרה הגעה אל משכן הכנסת בלבוש בלתי צנוע. מאז בוטל הקוד על ידי יו"ר הכנסת הנוכחי, ח"כ ראובן ריבלין, חזרו אל המשכן מכנסי הגינס הקצרים, הסנדלים וחולצות הבטן.

ח"כ אזולאי מציע כי גברים יגיעו לעבודתם הציבורית כשהם לבושים מקטורן ועניבה, באופן מכובד, רשמי וייצוגי. באשר לקוד הלבוש הנשי, משאיר זאת ח"כ אזולאי לשיקול דעתם של מנכ"לי המשרד, כדי שאלו יקבעו את אופן הלבוש ההולם לכלל העובדים.

"אין סיבה שעובדי מדינה וציבור שמקבלים קהל לא יהיו לבושים בתלבושת אחידה כמו דיילים ודיילות באל על, כמו עובדי דואר ישראל או בנקים. כיום כמעט בכל מקום רואים עובדים בלבוש חושפני ולא הולם", מסביר ח"כ אזולאי.