האם החוק יגן על רבנים ואנשי רוח מפני העמדה בפני דין פלילי? חברי כנסת דתיים ממספר מפלגות הגישו אמש (ד) הצעת חוק לפיה תוענק החסינות לרבנים.

ההצעה הוגשה בעקבות הקריאות להעמדתו של הרב דב ליאור לדין, זאת בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בשל חשד להסתה על רקע פרסום הספר "תורת המלך". בהסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי "הצעת החוק נולדה מתחושה קשה של עולם התורה כי גורמים במערכת אכיפת החוק שמו להם למטרה למנוע מרבני ישראל לפרסם דעת תורה בעניינים שעל הפרק".



את ההצעה הגישו חברי הכנסת מיכאל בן ארי, יעקב כ"ץ ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי, יחד עם ח"כ ישראל אייכלר וח"כ משה גפני מיהדות התורה, ח"כ דוד אזולאי, ח"כ ניסים זאב וח"כ אברהם מיכאלי מש"ס וכן ציפי חוטובלי מהליכוד.

על פי ההצעה "רב לא יישא באחריות פלילית ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית בשל פרסום חיבור הלכתי, הסכמה שניתנה לספר כלשהו, או בשל הבעה בכתב או בעל פה בעניין הנוגע לתורת ישראל". עוד נכתב כי "לא ייתכן שרבנים יחטאו לתפקידם ההלכתי ההיסטורי ובשל חוקים המגבילים את חופש הביטוי יימנעו מלפרסם פסקי הלכה או יעוותו את ההלכה מקדמת דנא מפני אימת הפרקליטות".

"חוקי ישראל מעניקים חסינות לגורמים שליליים כמו הח"כים חנין זועבי ואחמד טיבי ומן הראוי להעניק חסינות לרבנים הראשיים, רבני ערים ורבני שכונות אשר הציבור צמא לדבריהם ומחכה למוצא פיהם", הסבירו חברי הכנסת בהצעתם.