"חייבים להוזיל בכל מחיר את מחירי הדירות שהגיעו לקטסטרופה. מן ההכרח להמציא מתחת לאדמה פתרונות דיור, בעיקר דירות צנועות לזוגות צעירים" - כך טוען הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו".

הרב רוזן מתייחס במאמרו לגל ההתייקרות במשק, הבא לידי ביטוי בעליית מחירי מצרכי היסוד, הדלק, התחבורה הציבורית והדיור. לטענתו של הרב רוזן, מי שמשלם את המחיר, בסופו של דבר, הם דווקא העשירונים התחתונים והמעמד הבינוני. "אינני מחפש אשמים, אני מחפש בולדוזר שיבנה ויבנה ויבנה. מדינת ישראל ידעה לקלוט מיליון עולים פלוס בקום המדינה ומיליון נוסף פלוס בגל העליה מחבר העמים, ולכולם נמצא דיור", כותב הרב רוזן במאמרו.

לטענתו של הרב רוזן, יש לנצל את ההזדמנות כדי "לשנות את המנטליות הספק-יהודית ספק-ישראלית שכל משפחה חייבת לרכוש דירה, ולא לשכור כנהוג בעולם הרחב". במקביל, מציע הרב רוזן כי "בניית דירות מוזלות חייבת להשתלב בו-זמנית עם אתגרים לאומיים נוספים, לצד ייהוד הגליל והנגב ויהודה ושומרון".

כמו כן מציע הרב רוזן כי יש "להכריז מלחמת חרמה נחושה ובלתי מתפשרת כנגד "שכר הבכירים" בשירות הציבורי, בחברות ממשלתיות, וגם למנהלי חברות פרטיות". כדי לפתור זאת אומר הרב רוזן כי "השיטה המומלצת היא חשיפות תלושי שכר אישיים, כל שבוע של בכיר נבחר. כל הדיבורים על צדק חברתי מתנפצים אל מול שכר מיליונים של מנהלי מחלקות בבתי חולים, בשירותים ציבוריים ובשאר מגזרי המשק".