קהילת "מאיר מודיעין" מנסה לגייס כספים לשם הקמת בית כנסת חדש - באמצעות רעיון מעניין שהשיקו לאחרונה באינטרנט. חברי הקהילה אשר מתפללים בשנים האחרונות במסדרונות בית הספר "קשת", שאפו להקים לעצמם בית כנסת חדש, אך משפנו לעירייה ולגורמים ציבוריים נוספים וקיבלו את תשובתם השלילית באשר למימון - פנו אל האינטרנט בתקווה כי באמצעותו יצליחו לגייס את התקציב המיוחל.

למעשה, עמוד הבית של אתר האינטרנט של הקהילה הינו תמונת הדמיה גדולה של התוכנית האדריכלית לבית הכנסת. תמונת ההדמיה חולקה לפיקסלים קטנים, כשכל גולש מוזמן לתרום סכום של 36 שקלים כדי לחשוף פיקסל נוסף בהדמיה. השלמת התמונה כולה מייצגת את גיוס הסכום המלא הנדרש לצורך בניית בית הכנסת.



את הרעיון לגיוס הכספים שאבו חברי הקהילה מאתר האינטרנט The Million Dollar Homepage, יוזמתו של סטודנט מאנגליה אשר השיק את האתר לפני כשש שנים על מנת לממן את לימודיו האקדמיים. דף הבית שלו כלל מיליון פיקסלים, כשלגולשים התאפשר לרכוש אותם תמורת שטח הפרסום. האתר הצליח לגייס את מלא הסכום בתוך כחצי שנה והיווה השראה לאתרים נוספים שהוקמו בעקבותיו - כעת גם בגרסה היהודית.

"הבנו כי עלינו למצוא דרך מקורית לגייס כספים לטובת העניין", מסביר דני פרויד, מיוזמי המיזם בקהילה. "ראשית כל פנינו לחברי הקהילה שתרמו מכיסם 200,000$ - כמחצית מהסכום הנדרש לבית הכנסת. את שאר הכסף אנו מבקשים לגייס באמצעות תרומות קטנות שיגיעו דרך האינטרנט", הוא מסביר.

"רצינו לתת לכל אדם את ההזדמנות להשתתף במיזם כך שגם בתרומה של 36 שקלים התורם יכול להקדיש ולהנציח את יקיריו", מסביר פרויד את הרעיון, "כרגע אנו מקדמים את האתר בין כלל חברי הקהילה ומכריהם, בתקווה שהשיווק הרשתי יגיע לבתים רבים שירצו להשתתף במיזם זה".