גרושה אשר סירבה לאפשר לבעלה לשעבר לפגוש את ילדיהם המשותפים, בניגוד להסדר שקבע בית הדין הרבני, נקנסה בסך של 25,000 שקלים מכתובתה - כך פסק באחרונה בית הדין הרבני בנתניה. בית הדין נוהג לקבוע "הסדרי ראייה" בין המתגרשים הנידונים מולו ואילו הפעם סירבה האישה לכבד את ההחלטה והפרה אותה קבוע.

בית הדין הרבני קבע בפסק שנתן בנושא כי "ההלכות בדבר החזקת ילדים, אינן הלכות טובת ההורים אלא הלכות בטובות הילדים. אין הבת או הבן "חפץ" שיש בו זכויות לאב או לאם. רק חובות עליהם ישנם כאן, שמחויבים הם לגדל ולחנך את ילדיהם". על פי ההחלטה "בבוא בית הדין לקבוע בדבר מקומו של הילד ובדבר הסדרי הראיה בין הילד להוריו, רק שיקול אחד נגד עיניו, והוא טובתו של הילד אצל מי תהיה ובאיזה אופן תהיה. אבל זכויות אב ואם - זכויות כאלו לא קיימות כלל".

כפועל יוצא בחר בית הדין כי סכום הכתובה שחויב הבעל, בסך 180,000 שקל, לא יועבר לאישה במכירת הדירה המשותפת, אלא יוקפא ויוטל עליו צו עיקול וממנו יקוזז סכום ההוצאות בסך 25,000 שקל. בפסק הדין צוין כי בית הדין לא יסיר את העיקול עד אשר ייבחנו ויוסדרו המשך הסדרי הראייה בין האב לילדיו.

הרב מיכאל עמוס, אחד מדייני ההרכב שדנו בתיק, קבע כי למרות הסכום החריג נהג הפעם בית הדין באופן שהוא לפנים משורת הדין ביחס לאישה. "אם האשה תמשיך בדרכה, לא רק שההוצאות יגדלו, אלא ביה"ד יקבע מועד לדיון בהעברת המשמורת, כבקשת בא-כוח הבעל", קבע.