האם תנועת המפד"ל נמצאת בפני קריסה כלכלית? במסגרת דיון בבית הדין לעבודה הצהירה תנועת המפד"ל כי שכרו של מזכ"ל התנועה לשעבר עוכב בשל בעיות כספיות של התנועה. פסק בית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב אשר ניתן בשבוע שעבר חייב את המפד"ל בתשלום של כ-6.5 מיליון שקלים למזכ"ל התנועה לשעבר, שמריהו בן-צור, אשר שכרו לא שולם בין החודשים ממרץ 2004 ועד יולי 2005.

על פי פסק הדין, בן-צור כיהן כמזכ"ל המפד"ל בשנים 2005-1999 אך כאמור, לא קיבל תשלום על חלק מתקופת כהונתו - זאת בשל קשיים כלכליים של המפד"ל. יו"ר המפלגה, ח"כ זבולון אורלב, והמזכ"ל דאז, שר-שלום גרבי הבטיחו בזמנו לסייע לבן-צור לקבל את הכספים שמגיעים לו. אך לאחר שהכספים לא שולמו לו, פנה בן-צור בתביעה לבית הדין לממונות של הרבנות הראשית, אולם המפד"ל סירבה להתדיין בפני בית זה. לאור זאת, הגיש בן-צור את תביעתו לבית הדין לעבודה.

בתביעתו טען בן-צור כי למעשה פוטר מתפקידו, זאת לאחר שגרבי מונה לתפקידו לאחר שגבר עליו בבחירות הפנימיות במפד"ל - ועל כן הוא זכאי לפיצויי פיטורים, פדיון חופשה והבראה. בנוסף לאלה טען בן-צור שהוא זכאי גם לקבל מענק פרישה, שלושה חודשי הסתגלות ופדיון ימי מחלה.

המפד"ל טענה מנגד כי בן-צור שימש כמזכ"ל שלא כעובד התנועה אלא כ"נבחר ציבור", זאת מכיוון שהתמנה לתפקידו בהצבעה ובאישור של מרכז המפד"ל, כך שכלל לא התקיימו יחסי העסקה בינו ובין המפלגה. עוד נטען כי הוא קיבל את שכרו ואת יתר תנאיו הסוציאליים במסגרת "שכר נבחרים", אשר נקבע והשתנה מעת לעת ע"י מזכירות המפד"ל, אך לא הוסכם איתו בשום שלב על סכום מסוים וקבוע.

בית הדין פסק בעניין כי בן-צור מונה לתפקיד ולא נבחר אליו ועל כן לא אמורה להיות שום פגיעה בזכויותיו הסוציאליות. המפד"ל טענה כי שכרו של בן-צור הולן מפאת מצבה הכלכלי הקשה והיא ביקשה לדחות תביעתו לפיצויי הלנת שכר מסיבה זו. בן-צור לא הכחיש טענה זו, ובשל כך אף חיכה מספר שנים עד שהגיש את תביעתו - אך בית הדין מצא את הנוהג הזה כפסול.

"לא רק שהמפד"ל לא שילמה לבן-צור את השכר שהייתה חייבת לו ללא כל ספק, הרי שהיא לא החלה אף לשלם לו חלק מן הכספים על חשבון חובה, וזאת רק משום שבן-צור לא הסכים להסדר פריסת החוב שהוצע לו", אמרה השופטת עליזה פוגל, "והכל - כשמר גרבי ממשיך לקבל את שכרו, בסך 30,000 שקל לחודש, מדי חודש, וכשהאפשרות להפחתת שכרו על-רקע הקשיים הכלכליים של המפלגה כלל לא עלתה מבחינתו על הפרק".

בשורה התחתונה פסק בית הדין לטובת בן-צור פיצויים בגין עוגמת נפש, זאת לאחר שקבע שהתנהלותה בעניינו הייתה פסולה.

מיו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב נמסר בתגובה כי "מצבה הכלכלי של המפד"ל שקוף וגלוי באתר האינטרנט של מבקר המדינה, כיתר המפלגות והתנועות. את פסק הדין יש לכבד ולמלא לאלתר".