הרב שאר-ישוב הכהן, רבה של העיר חיפה, זומן לשימוע על ידי פרקליטות מחוז ירושלים זאת כצעד אחרון לפני העמדה לדין בחשד לעבירות של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד. הרב שאר-ישוב חשוד בפרשה שהחלה לפני כשלוש שנים וזכתה לכינוי "תיק הרבנים", במסגרתה נחשד הרב בפרשת מרמה בתארי רבנות שהוענקו לאנשי כוחות הביטחון והמשטרה.

במסגרת הפרשה, הושגו במרמה תארי רבנות לאנשי כוחות הביטחון על ידי לימוד ב"מכללות" מספר שעות מועט בשבוע, למשך שנה עד שנתיים. הרבנות העניקה מסמך לפיו אותם אנשי כוחות הביטחון למדו חמש שנים בישיבה גבוהה, בעקבות שורה של מצגי שווא ושיתוף פעולה עם הרבנות. בזכות המסמכים הכוזבים זכו אותם אנשי הרבנות להטבות שכר בגובה של מאות מיליוני שקלים.

במסגרת הפרשה ההיא הוגשו מספר כתבי אישום וגם הרב שאר-ישוב נחקר בחשד לעבירה של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד, זאת מפני שעמד בראש מכללת "אריאל" אשר הייתה חלק מפרשת המרמה. למרות שגובשה נגד הרב שאר-ישוב תשתית ראייתית להעמדה לדין, הסתמכה הפרקליטות על הצהרה של הרב כי לא יכהן יותר בתפקידים ציבוריים ויפרוש מתפקידו כרב העיר חיפה - והחליטה לסגור את התיק.

אולם, משהבינה הפרקליטות כי הרב שאר-ישוב ממשיך, בניגוד להחלטתו, לכהן כרבה של חיפה, הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לו. במכתב שנשלח אל בא כוחו של הרב אתמול, הוא זומן להשמיע את טענותיו בשימוע שייערך לו בפרקליטות.