הגשמים שירדו בסוף השבוע האחרון והעלו את מפלס הכנרת ב-8.5 סנטימטרים, הביאו את פוסקי ההלכה להתלבטות מחודשת בשאלת המשך אמירת תפילת "ועננו" בציבור, הנאמרת בתפילת הלחש ולאחר מכן בחזרת הש"ץ, למען ירידת הגשמים.

כזכור, לפני כשלושה חודשים הודיעו הרבנים הראשיים לישראל כי יש להתפלל בציבור בעקבות הבצורה הקשה, זאת נוסף על תעניות ציבור שנקבעו על ידי הרבנות הראשית. "כלה קיץ, ועדיין לא נושענו בירידת גשמי ברכה, ומצב המים בארץ ישראל בדוחק ובצער עצום ורב, ובפרט שזו לא השנה הראשונה שיש בצורת, ויבשה הארץ בעוונותינו הרבים", נכתב אז בהודעה הרשמית מטעם הרבנות, "הדבר אומר דרשני וחובתינו במצב זה לפשפש ולמשמש במעשינו, ולהתקרב אל ה בכל ליבנו, ולהפיל לפניו תחינתנו בלב נשבר ונדכא".



ואולם כעת הדעות חלוקות בשאלת הצורך בתפילות הציבוריות נוכח המצב. הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון ורבה של אלון מורה, פוסק בשיחה עם מערכת כיפה כי "אפשר להפסיק להתפלל "ועננו" ולהרבות בתפילות הודאה על הגשמים שהקב"ה הוריד לנו בעת האחרונה". לטענתו של הרב לבנון "כמובן שיש לצפות להמשך", אך רק בהתאם לכך נדע אם יש לשוב ולהתפלל על הגשמים.

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, קובע כי אמנם בשאלות הקשורות לתפילות ציבוריות על הרבנות הראשית לפסוק ולהחליט, אך אם הדבר היה תלוי בו, הוא היה פוסק להמשיך ולהתפלל. "אולי התחושה איננה תחושה קשה של שנת בצורת, אך גם כשהגשם מתדפק על הדלתות אנו ממשיכים להיות מודעים ליובש הכללי". לדבריו, רק "כשנחוש כי אכן המשבר הוקל, נפסיק לומר את התפילה". לדעתו זו הצטרף גם הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים, אשר קרא היום להמשיך ולהתפלל למען ירידת הגשמים.

גם הרב יהודה הלוי עמיחי ממכון התורה והארץ טוען כי היות ותפילת עננו היא תפילה שהיחידים היו ממשיכים לומר "עד שהתמלאו המים בבארות", נראה לדעתו כי יש מקום להמשיך ולהתפלל. "אמנם היו שהקלו שלא לומר את התפילה בציבור, אבל ביחיד נראה שצריך להמשיך ולהתפלל עד שיתמלאו המים בבארות השתייה", פוסק הרב עמיחי.