מנכ"ל ארגון רבני "צהר", הרב משה בארי, שלח הבוקר (ב) מכתב לעורך עיתון "הארץ", דב אלפון, זאת בעקבות הפרסום בכיפה אשר הצביע על תקלה בהדפסת מהדורת סוף השבוע האחרון של העיתון, אשר התייחס במשבצת זמני הדלקת הנרות לפרשת השבוע "בלה בלה".

"הגם שייתכן שמדובר בטעות בתום לב, וחמור מכך אם מדובר במעשה קונדס, הרי שכעיתון הנמנה עם השורה הראשונה של עיתונים אשר ממצב את עצמו כ"עיתון לאנשים חושבים" בעל עומק, השקפות עולם, וכבוד לריבוי דעות ופלורליזם, כאב לי כאב רב לראות את הזלזול בפרשת השבוע", כתב הרב בארי לאלפון.

לדברי הרב בארי, לא מדובר בתקלה טכנית שולית אלא בעניין עקרוני. "ריבוע זה, של זמני כניסת ויציאת השבת, על אף היותו קטן במקום יחסי מדף העיתון, הרי הוא ריבוע אשר טומן בחובו קשר לדת ולמסורת ישראל, קשר לדורות על גבי דורות שהקפידו ומקפידים גם היום בשמירת השבת, ואף ליהודים שמסרו את נפשם בשמירה על קדושת היום השביעי. זלזול זה, כך נדמה, נעשה בכוונה או בחוסר תשומת לב - ואיני יודע מה חמור ממה", מציין הרב בארי.

הרב בארי מסכם את מכתבו בפנייה אישית אל אלפון, בה הוא מבקש "לחקור את היתכנות המקרה המביש, כיצד התאפשרה לקלקלה מעין זו ליפול בעיתונכם החשוב והראוי. כמו כן אבקשך להודיעני דבר ולפרסם בנוהל מסודר של בדיקה והגהה גם על ריבוע זה - על מנת ששגגה נוספת כזו לא תצא תחת ידיכם".

תגובת עיתון "הארץ" טרם התקבלה לדברים.