סדרת הספרים "פניני הלכה" שחיבר הרב אליעזר מלמד, ראש הישיבה והיישוב הר ברכה, רשמה השבוע הישג חדש עם הגיעה ל-200,000 עותקים. הסדרה, אשר כתיבתה החלה לפני כ-18 שנים, עוסקת בנושאים מרכזיים בתחום ההלכה תוך התייחסות לשאלות בנות זמננו ולכלל העדות והמנהגים בישראל ונחשבת לאחת הסדרות המובילות בתחום ההלכתי בקרב הציבור הדתי.

ללא קשר אל התפוצה ההולכת וגדלה של הסדר, יצא השבוע לאור ספרו החדש של הרב מלמד, הכולל שני כרכים נוספים העוסקים בהלכות שבת. מי שמכיר את הסדרה יודע כי כבר לפני כשבע שנים יצא לאור הכרך הראשון העוסק בהלכות שבת, אך כעת מדובר בהשלמות מתבקשות הכוללות נושאים וסוגיות נוספות שהצטברו במשך השנים.

הספר החדש יושק השבוע בישיבת הר ברכה ובמעמד רבנים בכירים בציונות הדתית. בהלכות מוקצה, לדוגמה, עוסק הספר גם במכשירים אלקטרונים חדישים כמו הפעלת "אלבום דיגיטאלי" בשבת. בסוגיה זו, מסביר הרב מלמד בספרו כי אין חובה להפסיק את האלבום הדיגיטאלי לפני שבת, מפני שכולם יודעים שהוא פועל בצורה אוטומאטית גם במשך כל השבוע.

כמו כן מתייחס הספר גם לשאלות והלכות הנוגעות לחיילים במסגרת שירותם הצבאי. בין היתר מתמודד הרב מלמד בשאלה האם מותר לחיילים שיצאו לסיור לסטות מהמסלול על מנת לאכול במקום נוח יותר, או האם מותר לחייל דתי להחליף משמרת שנקבעה לו בשבת עם חייל חילוני על מנת שיוכל להתפלל ולענג את השבת כראוי?

סוגיה מעניינת נוספת המובאת הספר מתייחסת לקרוב משפחה שמאושפז בשבת, לגביו קובע הרב מלמד כי אם נודע לאדם כי קרוב משפחתו נפצע בשבת, נלקח לבית חולים אך אין עימו מלווה מהמשפחה, הוא חייב להגיע לבית החולים גם אם הוא מחלל שבת. הסיבה לכך הינה כי יש להניח שפצוע שמגיע ללא מלווה יקבל יחס וטיפול שונה ממטופל שמלווה על ידי קרוב משפחה.