בעקבות יוזמת ארגון להב"ה לחלוקת תעודת כשרות לעסקים אשר יודיעו כי אינם מעסיקים עובדים ערבים, פנתה האגודה לזכויות האזרח למשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד העומדים מאחורי היוזמה, בחשד להסתה ולשידול לאפליה בקבלת עובדים. לכיפה נודע כי עד כה פנו כ-50 בתי עסק בירושלים לארגון, זאת כדי לקבל תעודה המעידה על כך שהם אינם מעסיקים ערבים.


כזכור, במסגרת כנס פעילים שקיים הארגון החודש בירושלים, הוצגה תעודת כשרות חדשה שתוענק על ידי להב"ה לעסקים שאינם מעסיקים עובדים ערבים. מדובר בצעד שמקדם הארגון מחשש להתבוללות בין צעירות ישראליות לבין ערביי ישראל, במסגרת מאמצים נוספים שכבר מופעלים על ידיו. על התעודות נכתב: "וזאת לתעודה כי בעל עסק זה מעסיק: עובדים יהודים ולא מעסיק אויבים!".

במכתב ששלח היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח נטען כי "מדובר במקרה זה בניסיון שיטתי למנוע תעסוקה מקבוצת עובדים ועובדות רק בשל גזעם או לאומיותם, לתייגם כאויבים, להשפילם, לבזותם ולהדירם מתעסוקה".


עוד טוענת האגודה כי "יוזמה זו מצטרפת לגל עכור וגואה של גזענות, השוטף את הארץ, עד שאין מנוס אלא לנקוט גם בדין הפלילי כדי להתמודד איתו. זאת במטרה לשמור על זכויות האדם הבסיסיות של המיעוט הערבי בישראל, שגם כך סובל ממדיניות מתמשכת של אפליה בת עשרות שנים בתחומי חיים רבים".

בלהב"ה לא מתרגשים מפניית האגודה לזכויות האזרח. פעילי הארגון מוסיפים לפעול בירושלים, מתוך מגמה לצרף עוד עשרות בתי עסק ליוזמה החדשה, כשלאחר מכן יפעלו בלהב"ה גם ביתר הערים המרכזיות בישראל.

בנצי גופשטיין, רכז הפעילות בארגון, טען בעקבות עתירת האגודה כי "שוב הוכח שהאגודה לזכויות האזרח דואגת רק לאזרח הערבי. לא שמענו אותם מוחים על ערבים שהורגים את המוכרים בתים ליהודים. אנחנו ממשיכים בדרכם של אבות הציונות שעודדו עבודה עברית".