הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", מביע תמיכה ברמטכ"ל המיועד, האלוף יואב גלנט, זאת חרף דו"ח המבקר אשר קבע כי מסר אי-אמת ביחס להרחבות הבנייה של ביתו ביישוב עמיקם. "למרות העוון והחטא ואי-יושר ואי-הגינות ואי-אמת ואי-אמינות - אין אלו סיבות הכרחיות לפסול אדם לתפקיד ביצועי", כותב הרב רוזן במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו".

הרב רוזן קובע במאמרו כי לידיעתו, בהיבט המשפטי, האשמות העומדות נגד האלוף גלנט היו מסתיימות בקנס מנהלי או מפשטי. "לעתים אפילו בהריסת מבנה לא-חוקי, וטוב שכך. בתיקי אישי ציבור נרשמת הערה ואולי אפילו נזיפה, וטוב שכך. במקרה שלפנינו התקשורת הציבה גרדום, תחת כותרות צבעוניות-צבועות (תרתי משמע): אמינות, נאמנות, יושרה, הגינות".



"אינני מכיר את האיש ואת שיחו, ובודאי לא את כישוריו לתפקיד. אינני מכיר את פרטי הפרשה ולא את טיעוניו. אבל, אני מכיר את התקשורת הצלבנית, המתחרה בעריפת ראשים, בחשיפות ובגילויים", טוען הרב רוזן. לטענתו, הוא משוכנע בכך ש"אם תחקירן מוכשר יתלבש על כל מועמד אחר לרמטכ"ל (ולכל משרה ציבורית-מינהלית) ימצא עבירות דומות או שוות ערך. לכל אדם, ובודאי למי שחי ופעיל בעולם-המעשה, יש שכנים וידידים לשעבר וקולגות ופָּקודים וסתם מתנדבי-לשון-הרע. אלו יזדרזו להציף פינות אפלות המקננות בעברו של כל אדם, ובודאי של מי שנשחק בגלגלי החיים. זו רק שאלה של אמביציה עיתונאית".

הרב רוזן מדגיש במאמרו כי המסר איננו הכשרת מעשיו של אלוף גלנט מפני שכך נוהגים כולם. "חס ושלום", מבהיר הרב רוזן אך מציין כי יחד עם זאת, אין מדובר בסיבות הכרחיות לפסילת המינוי. "לצורך התרגיל הלוגי אשאל את צפצפני התקשורת ואבירי האמת והיושר האישי: האם הייתם מוכנים להציב קריטריון לכהונה ציבורית ביצועיסטית את הנאמנות בחיי המשפחה? בעיני שאלת נאמנות זו, בתחום היושר האישי, ההגינות, האמת, האמינות - עולה על שאלת חתימה על תצהיר במסגרת התחכמות נדל"ניסטית. מי שסבור אחרת - אין לי שיח ושיג עמו; הוא חי בסולם ערכים שונה משלי, וצבוע - בעיני", קובע הרב רוזן.

נזכיר כי כבר לפני כשנה וחצי הביע הרב רוזן תמיכה בתא"ל ציקו תמיר ותא"ל עימאד פארס, אשר הואשמו אף הם בעבירות משמעת ואי אמירת אמת, תוך חריגות מהפקודות הצבאיות של שימוש בציוד צבאי לקרובי משפחתם ללא אישור. "גם במקרים ההם טענתי כי למרות שמדובר היה ברכוש צה"לי, העבירות לא היו קשורות ישירות לתיפקוד הצבאי, והמבט היהודי לדורותיו מגלה סלחנות בדיעבד, בודאי כלפי מי ש"רבים צריכים לו"", מציין הרב רוזן אשר מדגיש כי "על אחת כמה וכמה בנידוננו, שבו העבירה היא אזרחית נטו ללא כל השקה למישור הצבאי".

לטענתו של הרב רוזן, "יש למצות את הדין בנכבדנו הקצין ככל אזרח, אך לא להטיל חותם פסלות, אלא א"כ החוק מגדיר זאת כקלון". הרב רוזן אף מרחיק לכת וקובע כי לא רק שהעבירות המיוחסות לאלוף גלנט אינן סיבות מוצדקות לפסילת מינויו, אלא שלטענתו ייתכן ואף מדובר ביתרון. "המלכות, וכל שררה ביצועית, תיכון, בעלמא דשיקרא, רק בידי מי שיש בו חיספוס ושוויצריות ועזות-פנים, ותולדותיהן - התחכמות ועיגול פינות".