מכתב הרבנים, המהדורה האמריקאית: 400 רבנים בארה"ב מפרסמים היום (ה) מכתב מחאה נגד מנחה הטלוויזיה הפופולארי גלן בק, המשדר ברשת "פוקס ניוז", זאת בשל העובדה כי בק נוהג להשתמש בדימויים אנטישמיים לתיאור איל ההון היהודי, גורג סורוס.

במכתב העתיד להתפרסם בעיתון "הוול סטריט זורנל", מוחים הרבנים על כך שבק נוהג להשתמש בדימויים מתקופת המשטר הנאצי, זאת במסגרת סדרת כתבות שערך באחרונה על סורוס, יהודי ממוצא הונגרי אשר שרד את השואה כשנמלט מהנאצים. במסגרת הסדרה האשים בק את סורוס בלא פחות משיתוף פעולה עם המשטר הנאצי.



עוד טען בק, הנחשב לאיש תקשורת אהוד בקרב החוגים השמרניים בארה"ב, כי סורוס עומד מאחרי פעילות פוליטית קיצונית החותרת תחת העקרונות הדמוקרטיים של ארה"ב. "למעשה אפשר לראות כאן ילד יהודי שעוזר לשלוח יהודים אחרים למחנות ההשמדה. ואני לא אומר שהוא נהנה מזה או שהייתה לו ברירה. בכל זאת, הוא היה בן 14 וניסה לשרוד. אז אני לא שופט אותו - זה בינו לבין אלוהים", אמר בק בתוכניתו, בהתייחס אל סורוס.

בסיכום מכתבם דורשים הרבנים כי בק יתנצל בשידור בפני סורוס והעם היהודי. ברשת "פוקס ניוז" התנערו מביקורת הרבנים ומסרו בתגובה כי קבוצת הרבנים שעומדת מאחורי המכתב מערבת את גלן בק במכתבה - "רק לשם פרסום".