סיפורה של משפחת פרץ אשר שכלה לפני כעשרה חודשים את אלירז פרץ ז"ל בתקרית ירי ברצועת עזה, סקרן גופי תקשורת רבים. כולם ביקשו להציץ אל תוך המשפחה בשעתה הקשה ולהבין כיצד היא מתמודדת עם הכאב. המשפחה עצמה ביקשה לשמור על פרטיותה ולא לחלוק עם הציבור את כאבה, ונהגה כך גם כשעלתה לכותרות עתירת "שלום עכשיו" שביקשה להרוס את בית המשפחה בעלי.

בחודשים האחרונים עורכת העיתונאית, סמדר שיר, מ"ידיעות אחרונות", ספר אודות המשפחה. הספר, שעתיד להתפרסם בקרוב, כולל ראיונות אישיים שקיימה שיר עם בני המשפחה. בין היתר ראיינה שיר גם את אלמנתו של אלירז ז"ל, שלומית פרץ, אשר נאותה להתראיין לספר, מתוך ההנחה כי הספר יעסוק בחשיבות בניין המשפחה היהודית, ולא בחייה הפרטיים.

אלא שבסוף השבוע האחרון הופתעה פרץ לגלות כי ב"ידיעות אחרונות" פרסמו "ראיון בלעדי" איתה, אשר פתח את שערו של המוסף "שבעה ימים", זאת חרף אי-הסכמתה לראיון. ככל הנראה הביאה שיר אל הדפוס חלקים נרחבים מהראיונות האישיים, אותם ערכה עם פרץ בחודשים האחרונים במסגרת כתיבתו של הספר.

כאמור, בניגוד להבטחה העקרונית שנמסרה לשלומית על ידי שיר, הראיון בסוף השבוע לא עסק כלל ועיקר במשפחת פרץ אלא התמקד בשלומית ובענייניה האישיים. גם התצלום שהתלווה לשער העיתון, נומק באוזניה של שלומית כתצלום העתיד להתפרסם במסגרת הספר החדש.

מקורב למשפחת פרץ מסר בתגובה לכיפה, כי התנהלותה של שיר בסוגיה הייתה שערורייתית ורצופה שקרים. "על שלומית עבר סוף שבוע קשה במיוחד והיא שוקלת להגיש תביעת דיבה נגד "ידיעות אחרונות" בעקבות הפרסום", נמסר.

סמדר שיר סירבה להתייחס אל הפרטים.