פרקליטות המדינה הורתה היום (ג) למשטרת ישראל לפתוח בחקירה בחשד לעבירה של הסתה לאלימות, זאת בעקבות דברי הסתה שפרסם משתמש ברשת החברתית פייסבוק, נגד ח"כ יעקב (כצלה) כ"ץ ממפלגת "האיחוד הלאומי". בין היתר כתב המשתמש: "מי בא/ה לתקוע כדור לכצלה-מנגלה בראש בשביל הכיף?".

עו"ד דן אלדד, מנהל תחום תפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, העביר את הבקשה למשטרה ודרש לפתוח בחקירה מיידית. החשוד במעשה, אשר ייחקר במשטרה, הוסיף וכתב כי הוא "מציע לעשות לו את מה שכ"ץ מציע לעשות לבדואים - ככתוב עין תחת עין. אני מאמין בעין תחת עין מילולי. אם חלילה מישהו באמת ירה בבדואי, לא אבכה אם כצלה-מנגלה ייפגע".

דברי ההסתה ברשת החברתית פורסמו, ככל הנראה, בתגובה להתבטאויות של כצלה בעניין תופעת המסתננים, אותה הציע לפתור על ידי ירי באש חיה אל עבר מובילי שיירות המסתננים. במסגרת דיון של הועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים אמר כצלה כי "צריך לעצור את כל הבדואים הנמצאים במרחק 50 קילומטר מהגדר בצד שלנו להחרים את נכסיהם, להכניסם למכלאה ולהוריד כדור בראש לבדואים שמובילים את השיירות".

מח"כ יעקב כ"ץ נמסר בתגובה לכיפה כי "יש לקוות שגם בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה בייניש, יבין כי 650,000 היהודים המתגוררים בחבלי ארץ ישראל אשר שוחררו בששת הימים, הם בני אדם ולא כינים".