הזמר שולי רנד העביר היום (ב) מכתב לזכיינית "רשת", בה הוא קובל על ביצוע שימוש בשירו "אייכה" במסגרת קדימון ("פרומו") לסדרה חדשה העוסקת בחזרה בשאלה. רנד דורש להפסיק באופן מיידי את השימוש בשירו, זאת מפני שהוא "מסלף את יצירתו ופוגע בו פגיעה קשה", לשון המכתב. רנד, כזכור, חזר בתשובה לפני כ-12 שנה.

במכתב שהעבירו עורך דינו של רנד, עודד נשר ממשרד עו"ד וינרוט, נטען כי הקדימון "כולל גם תמונות הכוללות אלימות של חרדים כלפי "חוזרים בשאלה", גזיזת פיאות, נשים בלבוש בלתי צנוע, וכתוביות הכופרות בעניינים שהם בלב האמונה היהודית", הפוגעים ברנד.



על פי המכתב, "השימוש בשיר ללא רשות אינו מותר בכל מקרה, ועל אחת כמה וכמה שאינו מותר מקום בו הוא נעשה תוך סילוף יצירת מרשי והצגתה כקשורה לתכנים הסותרים חזיתית את אמונתו ואת פועלו במשך שנים ארוכות ואת משמעות יצירתו. שימוש שכזה פוגע פגיעה קשה הן בזכותו המוסרית של מרשי כיוצר, והן בזכותו ובכבודו כאדם".

עוד דורש רנד כי "רשת" תפרסם הודעות שיבהירו כי הוא אינו קשור באופן כלשהו לקדימון או לסדרה וכי השימוש בשיר נעשה שלא בהסכמתו. "הוא שולל לחלוטין את הקישור שנעשה בינו והשיר מצד אחד, לבין הקדימון והסדרה מצד שני, הן מבחינת החוזי והן מבחינת התוכן", טוען עורך דינו.

יצויין כי במקביל פנה רנד גם לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כדי שזו תפעיל את סמכויות הפיקוח שלה ותוודא ביצוע דרישות הזמר על ידי "רשת".

בתגובה לפניית כיפה נמסר מטעם "רשת" כי "המכתב התקבל במשרדינו ונמצא בבדיקה".