ועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום (א) בהצעת חוק ראשונה בעקבות מכתב הרבנים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים, אשר ביקשה לאסור על אפליה בזכאות למקום מגורים. על פי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת דב חנין, מוחמד ברכה, חנא סוויד ועפו אגברייה, ייאסר על מכירה או השכרת דירות על רקע דתי, גזעני, מיני או לאומי.

ח"כ דב חנין, מיוזמי החוק, טוען כי הסדרת האפליה בחקיקה איננה עניין עקרוני בלבד. "חובתנו לקבוע כי לכל אדם זכות להתקבל למקום המגורים בו הוא חפץ לחיות ללא אפליה ותוך קבלת הבטחת יחס שווה והוגן", אמר היום ח"כ חנין.

בתגובה להצעת החוק ובעקבות פניית כיפה, טוען הרב שמואל אליהו כי "להגיד לאדם למי הוא חייב למכור את דירתו - זו הרי דיקטטורה במיטבה, אבל זה לא פלא כלל". לטענת הרב אליהו, "חברי הכנסת שמציעים את ההצעה מגדירים את עצמם "ערבים פלשתינים", ולא "ערבים ישראלים", משייכים את עצמם לאויבינו שמעבר לגדר ולא אלינו. אז למה לא לדרוש עונש מוות למי שלא מוכר דירתו לערבי?".

הרב אליהו קובע כי הצעת החוק "תואמת את החוק של הרשות הפלשתינאית". הרב אליהו טוען כי "כך זה נהוג שם, זה החוק שהראיס מאשר את קיומו גם בפועל ממש. שם מיישמים את החוק בעזרת בקבוקי נפט והצתת האדם ברחובות. האם זה מה שהם מציעים במסגרת הצעת החוק שלהם?".

"מיותר להזכיר כי חלק מחברי הכנסת של המפלגות הללו נחשדו בעבר בריגול, בבגידה במדינה ובמסירת מידע לאויב תוך כדי מלחמה. חלקם נחקרו תוך כדי שירות וחלקם אחרי שירות. חלקם נחקרו על סיוע לטרור, מגע עם סוכנים זרים והסתה. הצעת החוק הזאת תואמת היטב את דרכם הפוליטית", מסכם הרב אליהו.