עצומה חדשה המתפרסמת בימים האחרונים בירושלים והחתומה על ידי עשרות הורים לתלמידים בבתי ספר יסודיים בעיר, קוראים לעיריית ירושלים להקים בית ספר ממלכתי דתי נוסף לילדי שכונות ארמון הנציב, תלפיות וארנונה.

"כיום קיים בית ספר ממלכתי דתי אחד בשכונת ארמון הנציב, שאינו משרת את הצרכים של האוכלוסייה הגרה בשכונות הסמוכות, וכתוצאה מכך משפחות שולחות את ילדיהן לבתי ספר מחוץ לשכונה", כותבים ההורים בעצומה שפרסמו. לדבריהם "משפחות צעירות נמנעות מלעבור לשכונת ארמון הנציב, משום שאין בה מענה הולם לאחד הצרכים הבסיסיים והמושכים ביותר - מסגרת חינוכית הולמת".

ההורים טוענים בעצומה כי "שכונת ארנונה הינה שכונה צעירה, מרובה במשפחות צעירות מהמגזר הדתי לאומי, אשר לא קיים בה מענה של מסגרת חינוך המשרתת את צרכיה. רוב אוכלוסייה זו שולחת את ילדיה לחינוך מחוץ לשכונה, ברובה לבקעה, לבית ספר אפרתה". על פי ההורים, "השנה, בית ספר אפרתה פתח חמש כיתות א, המכילות כל אחת למעלה מ-30 תלמידים. המבנה אינו יכול להכיל כמות גדולה כל כך של תלמידים, ובמצב זה תשומת הלב והחשיבה הפרטנית הנדרשת לכל תלמיד אינה בת השגה".

עם זאת, בעיריית ירושלים לא התרגשו מפניית ההורים. מהעירייה נמסר בתגובה כי היא "מברכת על הגידול בתלמידי העיר, ופועלת למציאת פתרון לכל תלמידיה. מנהלת החינוך בירושלים מודעת ועוקבת אחר השינויים הדמוגרפים בדרום העיר ופועלת בהתאם. בשנה האחרונה נפתח בית ספר ממלכתי דתי נוסף באזור, המוסיף שתי כיתות למכלול. כיום פועלים באזור חמישה בתי ספר ממלכתיים דתיים, ונוסף לכך גם שני בתי ספר במעמד מוכר שאינו רשמי".

עוד נמסר מהעירייה כי "בשנת הלימודים תשע"ב ייפתחו 11 כיתות א בממלכתי דתי ושש כיתות בבית הספר במעמד מוכר שאינו רשמי. הקיבולת הממוצעת תהיה 385 תלמידים בממלכתי דתי ו-180 במוכר. על פניו במצב עניינים זה לא צפוי מחסור במקום לכיתות א".