חברי הגרעין התורני ביפו מקבלים באחרונה איומים על חייהם מצד תושבים ערבים מקומיים. על פי הדיווח, חברי הגרעין התורני קיבלו שיחות טלפון ובהן איומים על חייהם, זאת בשל פעילות הגרעין התורני בעיר ועל רקע תהלוכה בה השתתפו מאות בני נוער במהלך השבת האחרונה.

זאב, תושב יפו וחבר הגרעין התורני בעיר, סיפר כי אלמונים התקשרו לביתו ואיימו על אשתו ברצח. "התקשר מישהו ממספר חסוי, עם מבטא ערבי מובהק, ואמר לאשתי כי הוא יודע בדיוק היכן אנחנו גרים, ושהוא ירצח אותנו", סיפר. בני הזוג התלוננו במשטרה על האיומים.

הרב יובל אלפרט, ראש הגרעין התורני, סיפר לאתר "הקול היהודי" כי לכבוד שבת שירה בה נוהגים לקרוא ברוב עם את שירת הים, הגיעה קבוצה של כמאתיים אנשים לשבת חיזוק בעיר. "הצעדה, שמסלולה תואם עם המשטרה עברה בשדרות ירושלים (הרחוב הראשי בעיר) בדרך אל הים. לאחר מכן התקיימה סעודה שלישית בבית כנסת עתיק סמוך לחוף", ציין הרב אלפרט אשר הדגיש כי "בדרך כלל המצב רגוע בעיר, אך עכשיו הרוחות מתלהטות". הרב אלפרט העריך כי מאחורי ההתססה עומדים גורמים פוליטיים בעיר.

אתר החדשות הערבי יומנט אף דיווח כי עשרות ארגונים אסלאמיים התכנסו השבוע במרכז הקהילתי ביפו, זאת כדי לגבש דרכי פעולה נגד הגרעין התורני. על פי הדיווח אמר ראש התנועה האסלאמית ביפו, השיח סולימאן דלי, כי "התקפה נוספת של מטיילים תביא לטֶבַח כי התושבים והמתפללים לא ישתקו על המשך הפרובוקציות".