לשכת עורכי הדין מסרבת לאשר לפעיל הימין איתמר בן גביר לקבל אישור להתמחות כעורך דין. בן גביר, אשר סיים את לימודי המשפטים שלו כבר לפני כשלוש שנים, נדרש לקבלת האישור מפני שהוא מחזיק ברישום פלילי בשל מעורבותו בפעילות של הימין הקיצוני.

לפני כחצי שנה הגיש בן גביר את הבקשה ללשכה, אשר אושרה פה אחד על ידי וועדת ההתמחות המקצועית, אלא שבאחרונה קמה התנגדות לאישור, זאת אף על פי שהלשכה נוהגת בדרך כלל לאשר התמחות גם לאנשים המחזיקים בעבר פלילי. בעבר הוענקו אישורים אפילו לעורכי דין אשר הורשעו בעברם במעורבות בפעילות טרור.

הועד המרכזי של הלשכה קיים אתמול (ד) ישיבה בנושא, בסיומה התברר כי שבעה תומכים באישור ההתמחות לבן גביר, זאת לעומת שבעה מתנגדים. בשל העובדה כי יו"ר הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון נמנה על המתנגדים - נדחתה בקשתו של בן גביר. עו"ד אילן בומבך, אשר נכח בדיון והצביע בעד אישור ההתמחות לבן גביר, אמר אתמול כי "העבירות עליהן דובר נעשו במסגרת חופש הביטוי. יש לי תחושה שבהחלטה היו מעורבים שיקולים לא עניינים, שיקולים פוליטיים".

"מדובר ברדיפה על רקע פוליטי, חמור מאוד שהפוליטיקה נכנסה גם ללשכת עורכי הדין", אומר בן גביר בתגובה לכיפה. "בראש הלשכה עומד היום איש שמאל קיצוני, שכנראה חושב שמקצוע עריכת הדין מתאים רק למחבלים ערבים או אנרכיסטים. אני אאלץ לעתור בקרוב לבית המשפט נגד ההחלטה הזאת, שהיא בעיניי חסרת כל תקדים", מציין בן גביר.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה כי "הטענה בדבר לחצים או שיקולים פוליטיים אינה נכונה ואף מטעה". עוד נמסר, כי הוועד המרכזי של הלשכה הוא הגוף שמחליט לגבי התמחות, והדיונים בו חסויים על פי חוק. על כן אנחנו מנועים מלהתייחס לפרטים השונים ביחס לדיוני הוועדה".