כעשרת אלפים בני נוער מכל רחבי הארץ התייצבו אתמול (ג) במאות סניפי תנועת הנוער "בני עקיבא", לתפילה למענו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, יונתן פולארד. התפילות, אשר התקיימו במקביל בכל הסניפים החל מהשעה 18:30 בערב, נערכו בעקבות מצבו הרפואי המתדרדר של פולארד.

בבני עקיבא הסבירו כי ההחלטה נפלה בעקבות המהלכים האחרונים בממשלה ובכנסת למען שחרורו של פולארד. הרב בני נכטיילר, מזכ"ל התנועה, שמע מאשתו של פולארד, אסתר, עד כמה חייו נתונים בסכנה בעת האחרונה. בעקבות הדברים החליט כי הנושא מספיק חשוב כדי לעצור את הפעילות הרגילה של התנועה ולקיים תפילה ייחודית במאות סניפי התנועה ברחבי הארץ.



"חייבים לשוב ולפנות לראש הממשלה שימשיך בכל דרך אפשרית להביא לשחרורו של יהונתן", מסביר לכיפה הרב נכטיילר, "זהו לא סיפור פרטי של אסתר ויהונתן - זו חובה לאומית של כל עם ישראל להציל את מי ששם נפשו למען ההגנה על העם".

הרב נכטיילר, אשר השתתף בעצמו בתפילה שנערכה בסניף בני עקיבא שבשכונת גילה בירושלים, אמר אתמול כי "קשה להבין כי ילדים אלה - חניכי ומדריכי בני עקיבא - נולדו יותר מעשור לאחר נפילתו של יהונתן בכלא. במשך דורות שלמים למדו חניכי התנועה על יהונתן, ואנו מתפללים שלא נצטרך עוד ללמד עליו לדורות הבאים, כי הוא יחזור הביתה".