אתמול בערב פורסם ברדיו קול חי כי הרב שמעון כהן, מרכז הגרעינים התורניים, ערך פגישה בביתו יחד עם הרב אלי בן דהן, בו שקלו רבנים המזוהים עם הזרם החרד"לי לעזוב את מפלגת יחד, אך הרב שמעון כהן עצמו, המזוהה כעת עם הבית היהודי שולל את הדברים מכל וכל.

בשיחה עם 'כיפה' אומר הרב כהן כי "מדובר בשקר מוחלט. לא היה שום כינוס בבית, לא התבטאתי בנושא הגיור בכלל. היה שיעור בענייני פסח. לא הוזכרה בו מילה אחת של פוליטיקה. לא היה שום כינוס בענייני פוליטיקה בביתי, בטח שלא בנושאי גיור”.

אך בתוך כך מתברר כי הרב כהן, אשר כאמור הודיע כי הוא תומך בבית היהודי, הוצע בעבר כמועמד למפלגת יחד, אך המגעים לא הבשילו בסופו של דבר מטעמים טכניים.

גורמים עמם דיברנו אומרים כי הוא רצה להיות מוצב ברשימות, וכשזה לא הצליח הוא עבר לבית היהודי. לדבריהם נעשו שיחות עם הרב אליקים לבנון בעניין, עם רבני שדרות ועוד, כשבין היתר נעשו בדיקות כיצד הוא יוכל לעזוב את תפקידו כרב שכונה.

אתמול הודיע הרב כהן על תמיכה בבית היהודי, מהלך תמוהה מעט שכן אם אכן הוא היה מעומד אפשרי למפלגת יחד, הרי שמדובר על מפלגה המתנגדת לבית היהודי ולדרכה. מנגד, טוען הרב כהן כי מפלגת יחד שינתה את פניה ואינה אותה מפלגה אשר אליו הוצע לו להצטרף, שכן ההצעה הייתה לפני עזיבתו של הרב משה הגר וחיבורה לברוך מרזל.

"השם שלי עלה במפלגת יחד אך בסופו של עניין סירבתי", אומר הרב כהן לכיפה. “לא הייתה שום דחיפה מצידי. הייתה הצעה מכמה חברים רבנים שחשבו שהדבר מתאים אך כששמעתי על ההצעה היא כבר ירדה מהפרק".

לדבריו, “מפלגת יחד שינתה את פניה לחלוטין, ומנגד בבית היהודי הצלחנו להגיע להבנה בנושאים רבים כדוגמת הסטטוס קוו, חבירה לחרדים לאחר ההבחירות, שינוי חוק הגיוס ועוד. לאחר התמיכה הרבנית הרחבה שקיבלו בבית היהודי יש מקום לתמוך במפלגה".

עם זאת הוא מבהיר, “אני בוודאי שלא פועל נגד מפלגת יחד, אלא פועל בעד הבית היהודי. אני מאוד מכבד את מפלגת יחד ומקווה מאוד שהיא תעבור את אחוז החסימה".