אלפי מתפללים קראו הערב (ה') את מגילת אסתר בירושלים, במסגרת שושן פורים, ובין הבאים לבתי הכנסת היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע לבית הכנסת הגדול בירושלים.

לאחר קריאת המגילה נשא נתניהו דברים על רקע המגילה ועל רקע דבריו בקונגרס האמריקאי השבוע, והבהיר כי הימים הבה עם ישראל היה חסר אונים חלפו, ואסור שיחזרו.

"אני מבקש להודות לכם, אזרחי ישראל ויהודים מרחבי העולם, על התמיכה בנאומי בוושינגטון. זה מחמם את הלב לראות כיצד יהודים בארץ ובעולם מתייצבים מאחורי אמירתי הברורה: הימים שבהם העם היהודי הוא חסר אונים ושקולו לא נשמע מול הניסיונות להשמידו - הימים האלה חלפו ולא יחזרו", אמר נתניהו.

"גדעון האוזנר, התובע במשפט אייכמן, תיאר את מצב בני עמנו: "דמם זועק אך קולם לא נשמע". הימים האלה חלפו ולא יחזרו עוד. מדינת ישראל תעשה כל הנדרש כדי להגן על עצמה ולהגן על עתיד עמנו"

"בנאום שלי בקונגרס, הזכרתי את מגילת אסתר, שזה עתה קראנו בה. אסתר המלכה חשפה את המזימה של המן הרשע, להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים. היא שכנעה את מלך פרס להעניק ליהודים את הזכות להגן על עצמם, ובכך הצילה את עמנו. לא בכדי אנחנו חוגגים את פורים מדי שנה. בקריאת המגילה אנחנו מבטאים את הנחישות שלנו לגבור על אלה שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו.

"לא בכדי אמר היטלר, בנאום שנשא בינואר 1944: "אם הנאצים יובסו, היהודים יחגגו פורים שני". טוב, הנאצים אמנם הובסו אבל היהודים לא חגגו, כי הצוררים הספיקו להשמיד שליש מבני עמנו לפני שניגפו. הם הצליחו לעשות זאת כיוון שהיינו עם מפוזר ומפורד בין כל העמים. לא היה מלך שיתן לנו את הזכות להגן על עצמנו, וממילא גם אם היה נותן לא הייתה לנו יכולת כזו. ובכן, אל מול איומי ההשמדה ששום מושמעים כלפינו מפרס, עולים שני לקחים ברורים".

"הלקח הראשון - להשמיע את קולנו, להתריע על הסכנה בעוד מועד, כך עשיתי בוושיגנטון. קראתי לארה"ב ולמעצמות לא לחתום על ההסכם הרע המתגבש עם איראן, הסכם המסוכן לישראל לאזור ולעולם כולו”, אמר נתניהו.

הלקח השני והברור - במקרה הצורך נהיה ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, כי היום, בניגוד לזמנם של אסתר המלכה ומרדכי היהודי, איננו עוד עם מפוזר ומפורד בין כל העמים. יש לנו מדינה משלנו, עם צבא משלנו. איננו חייבים לבקש מאחרים את הזכות להגן על עצמנו. היום, בעזרת השם, למדינת ישראל יש גם את הזכות וגם את היכולת להגן על עצמה בכוחות עצמה!”, סיכם נתניהו.