עובדי מדינה רבים רגילים זה שנים לקיומם של ימי השתלמות הנערכים בסופי השבוע, מהם הם נאלצים להימנע בשל חילול יום השבת. רבות מההשתלמויות נשללו מהעובדים הדתיים, גם אם נערכו באמצע השבוע ורק נמשכו אל תוך יום השבת.

כעת קובעת נציבות שירות המדינה והאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, כי יש לבטל את ההוראה הקיימת ולא לנכות מעובדי המדינה ימי השתלמות בשכר עבור ימי השבת. כמו כן נקבע כי במהלך ההשתלמויות שנערכות בסופי שבוע לא תהיה חובה לקיים הרצאות במהלך השבת. מדובר בתוצאה ברוכה של מאבק שהוביל יו"ר ארגון עובדי המעבדות והמיקרוביולוגים, אשר גולדשלגר, אשר יצא נגד המצב שהיה קיים עד כה.

במהלך דיון מיוחד שעסק בנושא בועדת החינוך של הכנסת, בו השתתפו גם נציגי ראשי האוניברסיטאות, נציבות המדינה ומשרדי החינוך והמשפטים, טען גולדשלגר כי אין להוריד לעובדים ימי השתלמות שהתקיימו במהלך סוף השבוע ובכך לגרום להם למעשה חילול שבת. "בימי ההשתלמות שאני עורך לעובדיי, מופסקת הפעילות ביום שישי בערב ומחודשת בימי ראשון בבוקר, לא יעלה על הדעת שימים אלה יחויבו כימי השתלמות לכל דבר ועניין", אמר.

ועדת החינוך בחנה את הדברים וקבעה כי על נציבות שירות המדינה לבדוק בחיוב את בקשת יו"ר ארגון עובדי המעבדות לאי הכללת ימי שבת כימי השתלמות במכסה השנתית המגיעה לעובד. כעת, כאמור, המדינה בחרה לאמץ את מסקנות הוועדה ולהוציא את ההנחיה לכלל הממונים על ההדרכות וההשתלמויות במשרדי הממשלה השונים.