תנועת בני עקיבא תקיים ביום שלישי הקרוב כנסי תפילה בכל רחבי הארץ, בו זמנית, זאת למען שחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד. אלפי בני נוער צפויים להשתתף במקביל בתפילות ההמוניות אשר יתקיימו בכל 350 סניפי התנועה, בשעה 18:30 בערב.

בבני עקיבא מסבירים כי ההחלטה נפלה בעקבות המהלכים האחרונים בממשלה ובכנסת למען שחרורו של פולארד. בני נכטיילר, מזכ"ל התנועה, שמע מאשתו של פולארד, אסתר, עד כמה חייו נתונים בסכנה בעת האחרונה. בעקבות הדברים החליט כי הנושא מספיק חשוב כדי לעצור את הפעילות הרגילה של התנועה ולקיים תפילה ייחודית במאות סניפי התנועה ברחבי הארץ.

"חייבים לשוב ולפנות לראש הממשלה שימשיך בכל דרך אפשרית להביא לשחרורו של יהונתן", מסביר לכיפה נכטיילר, "זהו לא סיפור פרטי של אסתר ויהונתן - זו חובה לאומית של כל עם ישראל להציל את מי ששם נפשו למען ההגנה על העם".

במכתב שנשלח מטעם המזכ"ל אל כלל החניכים כותב נכטיילר כי בתפילה הציבורית מבקשים בתנועה "להעביר מסר לנשיא ארה"ב שדווקא אנו בני הנוער רוצים להאמין בידידות שיש בין ישראל וארה"ב, ורוצים להאמין באמיתיותם של ערכי הדמוקרטיה, השוויון והחירות שדוגלת בהם האומה האמריקאית".

"לנשיא ארה"ב נאמר שהחירות עליה הוא מדבר לקוחה מפרשיות השבוע בספר שמות שאנו קוראים בבית הכנסת - בסיפור עם ישראל שיצא ממצרים והביא לעולם כולו את בשורת החירות והחופש - זה הזמן לעשות צדק ולשחרר את פולארד שיושב כבר 26 שנה בכלא ומרצה עונש לא הגיוני למרגל מטעם מדינה ידידותית כישראל", נכתב. כמו כן מבהירים בתנועה כי "השעה היא שעת תפילה וזעקה. צריכים בעת הזאת גם להתפלל לרפואתו של יהונתן, לבקש מהקב"ה שישמור עליו, לבקש ולהתפלל לרפואתו".