חברי סיעת ש"ס והרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, מתכנסים היום (ו) בביתו של הרב עובדיה יוסף, לדיון בנושא תוקף גיורי צה"ל. במסגרת הפגישה תגיש הועדה המיוחדת שהוקמה ברבנות לצורך בחינת הגיורים הצבאיים, את מסקנותיה.

שר הדתות, יעקב מרגי, אשר צפוי להשתתף בפגישה, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי להערכתו "הגיורים שנעשו עד היום יאושרו בסבירות גבוהה". כך גם העריך חבר הכנסת ניסים זאב, אשר טען כי הגיורים נחשבו לכשרים מאז ומתמיד, ולכן אין סיבה שהרב הראשי לא יאשרם. "ברמת העיקרון, כשאני מסתכל על אותם אלפי גיורים, הלכה למעשה יום-יום, כל מי שבא להינשא - יכול. הבעיה היא טכנית בלבד", אמר.

קודם לפגישה ניסה הרב עמאר לפנות בימים האחרונים לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה כי יקפיא את "חוק הגיור" המאשר אוטומטית את גיורי צה"ל. ייתכן ובכך רמז הרב עמאר כי אין בכוונתו לאשר באופן אוטומטי את כלל הגיורים שנעשו בצה"ל, קודם התחייבות מסויימת לכך שהחוק לא יקודם. אתמול הודיע הרב עמאר כי אף קיבל הבטחה מנתניהו, לפיה אם הרבנים יאשרו את הגיורים, ראש הממשלה לא יתמוך בחוק הגיור הצבאי.

בסיעת "ישראל ביתנו" דחו את הצעתו של הרב עמאר וציינו כי ועדת החוקה של הכנסת תקיים ביום שלישי הקרוב דיון הכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק הגיור הצבאי, כרגיל. "סיעת ישראל ביתנו לא תאפשר לאף גורם להשתמש בחיילי צה"ל כמנוף לסחיטה, וכמי שעומדים בתווך בין הפשקווילים של האשכנזים לאלה של הספרדים, ונפגעים ממחלוקת שלא לשם שמיים זו", אמר ח"כ דוד רותם, מיוזמי החוק.

ואילו יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, אמר היום לקראת הפגישה המכריעה בעניין הגיורים כי "כמי שמכיר את הנושא מקרוב, אלפי הגיורים שנעשו בצה"ל הם לפי ההלכה על דקדוקיה, עובדה שרירה וקיימת שאיש לא יוכל לקעקע".