לפני כשבועיים ערך הרמטכ"ל גבי אשכנזי ביקור ראשון במתחם קבר יוסף המשופץ, יחד עם הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר. היום (ה) מתברר כי לא כל מי שרצה להשתתף בביקור, הוזמן לעשות זאת.

ביקורו של הרמטכ"ל אשר נערך באישון ליל, משך את תשומת לבם גם של יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין וראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. השניים ביקשו להתלוות לביקור הרמטכ"ל, יחד עם הרב האזורי לשומרון, הרב אליקים לבנון. כניסתם של השלושה אל המתחם המאובטח אושרה עם עוזרו של מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי.



כשהגיעו השלושה אל נקודת המפגש בכניסה לעיר שכם, הבחין בכך הרמטכ"ל אשכנזי ודרש להסיר אותם לאלתר מרשימת מורשי הכניסה. על פי עדות ראיה, הרמטכ"ל זעם וביקש לברר מי הזמין את השלושה לטקס, תוך שהוא מתחקר את עוזר האלוף. אשכנזי עמד בסירובו גם לאחר שהרבנים הראשיים התבקשו לגשר בין שני הצדדים ולאפשר את הגעתם - ולבסוף השלושה נאלצו לחזור על עקבותיהם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לביקור הרמטכ"ל בקבר יוסף הוזמנו הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר. מדובר בביקור שנועד לאמוד מקרוב את השיפוצים שבוצעו בקבר והוא לווה הלכתית על ידי הרבנים הראשיים. כך נקבע מראש כמה שבועות קודם לכן. מעבר לכך לא הוזמנו אורחים נוספים".

מהמועצה האזורית שומרון וממועצת יש"ע סירבו להגיב לדברים בשל רגישותם, אך גורם ביהודה ושומרון הסביר לכיפה כי הביקור היה נעוץ באי הבנה ובניסיון לגרוף הון פוליטי על חשבונו של הרמטכ"ל והרבנים הראשיים, זאת על ידי כך שבביקור נכח מושל שכם, אשר אין לו שום זיקה לשיפוץ הקבר אלא ההפך הוא הנכון, כמי שפעם אחר פעם שרף את האתר הקדוש. יצויין כי קבר יוסף שופץ ונמצא תחת ריבונות ישראלית.