רמי לוי, איש עסקים ישראלי ובעל רשת "שיווק השקמה", הוא המשקיע העומד מאחורי ההצעה לרכישת החזקות השכונה "נוף ציון" שבמזרח ירושלים, המוחזקים כעת על ידי חברת דיגל. בכוונתו של לוי להגיש הצעה נגדית להצעתו של היזם הפלסטיני בשאר אל-מסרי בפרויקט, תוך שהוא מגובה בלחצים המפעילים תושבי השכונה, אשר מתנגדים למכירתה ליזם הפלסטיני.

כזכור, תושבי שכונת "נוף ציון" בירושלים פתחו באחרונה במאבק נגד מכירתה למיליונר ממוצא פלסטיני. התושבים, המחזיקים באגרות חוב של חברת דיגל, הגיעו לאספת החברה בכדי למנוע את מכירת אגרות החוב ומכירת השכונה לאל-מסרי.

תושבי השכונה אף קראו לראש העיר ירושלים, ניר ברקת, להתערב בעניין באופן אישי ולמנוע את קבלת ההצעה. יצויין כי ניר ברקת ואחיו אלי ברקת הם בעלי שליטה בקרן "דש איפקס" המחזיקה בנתח משמעותי של ניירות האג"ח ובכוחם לדחות או לקבל את ההצעה.

שכונת "נוף ציון" נחשבת לשכונה יוקרתית למשפחות מבוססות אשר בנייתה התעכבה למספר שנים, החל משנת 2005, זאת בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלעו היזמים, זאת לאחר שניסו לשווק את הדירות בה לאזרחים תושבי חוץ לארץ. כשייעוד השכונה שונה, תוך שהוא פונה באופן ממוקד למגזר הדתי לאומי, תפס הפרויקט תאוצה. בשכונה מתוכננים כ-400 יחידות דיור, בתי כנסת, מרכז מסחרי ובית מלון.

רמי לוי מסר בתגובה כי "השקעתו נעשית על בסיס עסקי. ההשקעות שלי בנדל"ן בלבד בירושלים מסתכמות ב-400 מיליון שקל. רכישת פרויקט נופי ציון כמו כל השקעה בירושלים אינם אקט פוליטי מבחינתי. דווקא ההצעה של בשאר מסרי היא שמשקפת מניעים פוליטיים".