תקופת ההקפאה בהתיישבות לא עשתה רושם מיוחד על נתוני המתיישבים ביהודה ושומרון. מנתונים שמפרסם משרד הפנים לסיכום שנת 2010 עולה כי מספר המתיישבים עומד על 327,783, כשהשנה הצטרפו אל ההתיישבות כ-15,000 מתיישבים חדשים. מדובר בגידול של 4.5% למרות תקופת ההקפאה, שבכל זאת פגעה בהתיישבות הרגילה לגידול ממוצע של 5.8% בשנה.

למעלה ממחצית מהעלייה במספר המתיישבים נרשמה ביישובים החרדים בית"ר עילית ומודיעין עילית. אחריהם ברשימה, בסדר יורד: מעלה אדומים, אריאל, גבעת זאב, אפרתה, אלפי מנשה, קרני שומרון, קריית ארבע, אורנית, כוכב יעקב, בית אל ושערי תקווה.

יתר האחוזים מתייחסים ליישובים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. יצוין כי הגידול בהתיישבות הכללית בישראל, מחוץ ליהודה ושומרון, עומד על 2.9% בלבד.

בתגובה לנתונים העריך יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצלה) כץ, כי אם הגידול יימשך בקצב הנוכחי הרי שבהתיישבות יהיו כמיליון מתיישבים עד לשנת 2031. "חמישית מהאוכלוסייה הישראלית מתגוררת בחבלי ארץ אלו, ביהודה ושומרון ובמזרחה של ירושלים, לנצח נצחים. ריבוי רחב ממדים זה מבטא את רצונו העז והפנימי של עם ישראל ליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה, כארץ אבותיו שרק לו הזכות עליה", דברי כצלה.