לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הוחלט על ידי משרד החינוך להפסיק לתקצב את ישיבת "עוד יוסף חי" אשר ביצהר, בסך העומד על מיליון שקלים לשנה, הציעו משרד החינוך ופרקליטות המדינה לישיבה לפטר את הרבנים יצחק שפירא ויוסי אליצור - מחברי הספר "תורת המלך" - זאת כתנאי להעברת התקצוב הממשלתי לישיבה.

מנהל הישיבה, איתמר פוזן, גילה הבוקר (ב) כי בין אנשי הישיבה למנהל האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך עמוס ציידה, והיועץ המשפטי של האגף, גור רוזנבלט, התקיימו מגעים אשר במהלכם אמר רוזנבלט כי מאחורי עצירת התקציב לישיבה עומד המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, וכי התקציב לא יאושר מחדש כל עוד הישיבה משלמת משכורת למחברי הספר "תורת המלך".



"מדובר בעיכוב שרירותי ובלתי חוקי וזהו המשך ישיר להתנכלות לכל מי שמשמיע את קול התורה", אמר פוזן והוסיף כי לדבריו מדובר בצעד הממשיך את הרדיפה כנגד הרב שפירא, שנעצר, לטענתו, מעצר שווא. "הישיבה תפתח במאבק ציבורי ומשפטי לקבלת זכויותיה החוקיות ואנו קוראים לציבור להיות שותפים במאבק זה", אמר.

גם עו"ד דורון ניר צבי, המייצג את הישיבה, טוען כי מדובר בצעד בלתי חוקי וכי בכוונת הישיבה לנקוט בהליכים כנגד ההחלטה.

ח"כ מיכאל בן-ארי ("האיחוד הלאומי") אמר בתגובה לדברים כי בכוונתו לפנות לשר המשפטים ואל השר לביטחון פנים בדרישה לערוך בירור עם נציגי משרד החינוך ועם שי ניצן. "מדובר בהצעה שגובלת בסחיטה באיומים ואם אכן יש גורם כלשהוא במשרד החינוך או בפרקליטות העומד מאחורי הצעה חמורה שכזאת על השר הרלוונטי להשעותו", טען בן-ארי והוסיף כי לישיבת עוד יוסף חי מגיע תקציב ככל הישיבות. "לא ייתכן כי פקידים יחליטו איזה רב יכהן בישיבה ויקבל משכורת", אמר.

ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה לדברים.