בעקבות הפרסומים השונים באמצעי התקשורת אשר קשרו בין הרב יעקב איפרגאן ("הרנטגן") לבין החלטת משפחתו של שחקן העבר אבי כהן ז"ל שלא לתרום את איבריו, משגר היום הרב איפרגאן הבהרה השוללת את מעורבותו בפרשה. בין היתר שוללת לשכתו של הרב איפרגאן את עיסוקיו ההלכתיים וקובעת כי הוא איננו פוסק הלכה.

לפי ההודעה, "לרב יעקב ישראל איפרגאן אין ולא היה כל קשר להחלטת המשפחה לתרום או לסרב לתרום את איבריו של המנוח. בעת ביקורו של הרב אצל אבי כהן ז"ל, שהיה אז במצב קריטי, איש לא דיבר עם הרב בנושא תרומת האיברים, לא ביקש את הסכמתו או את עצתו בנושא וממילא הרב גם לא הביע את דעתו בנושא בשום צורה ובשום אופן". עוד נטען על ידי לשכתו של הרב איפרגאן כי הוא "איננו פוסק הלכה אלא עוסק במתן שיעורי תורה בנושאי סוד וקבלה, אך לא בנושאי הלכה".

מטעם הרב איפרגאן נטען כי לרב לא הייתה כל היכרות מוקדמת עם אבי כהן ז"ל, גם זאת, חרף הפרסומים בתקשורת. "הרב נעתר לבקשת המשפחה בעת ששהה בקברי צדיקים בצפון כאשר פנו אליו כמה ממכריו הקרובים וביקשו שיבוא לברך את אבי על מיטת חוליו", נמסר וכן נטען כי "הרב שוחח ארוכות עם בנו, וביקש ממנו להיות חזק למען המשפחה שאותה יהיה עליו להנהיג. דברים ברוח זאת אמר הבן תמיר בטלוויזיה באותו יום מאוחר יותר".

בהקשר הזה מכחישה לשכת הרב איפרגאן מכל וכל את מעורבותו בנושאי תרומת איבריו של כהן ז"ל. "הרב לא דיבר עם המשפחה על תרומת איברים וכך גם לא הביע דעתו בנושא מול משפחות אחרות שקרוביהן היו מאושפזים במחלקה ואשר ניגשו לרב וביקשו ברכות, כמקובל", לשון ההודעה.