הרב שמואל אליהו, מיוזמי מכתב הרבנים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים, זומן לחקירת משטרה העתידה להתקיים היום (א), אך הודיע מראש כי אין בכוונתו להגיע. בתגובה שמסר הרב אליהו למשטרת ירושלים, טען הרב כי הוא "לא מתכוון לשחק לידיה של מערכת משפט הפועלת באופן לא שוויוני, ואינה מזמנת לחקירה גם את מי שהפגינו נגד התיישבות יהודית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים".

עוד תהה הרב אליהו האם גם דויד גרוסמן, יוסי שריד ושולמית אלוני זומנו לחקירה, שהרי אם לא כן "זו איפה ואיפה", לדבריו. הרב אליהו הוסיף בתגובתו כי "זכותו של רב וחובתו לפסוק הלכה לשואליו, עשינו זאת בעבר ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

לדברי הרב אליהו הצטרפו יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, וח"כ אורי אריאל, אשר הביעו "מחאה על רדיפת התורה והרבנים", כלשונם. השניים טענו כי "ערך חופש הדיבור נעשק מתלמידי חכמים על-ידי המשטרה והפרקליטות, אשר מגיע לדעתם רק לאנשי אקדמיה רדיקלים ופוסט ציוניים הקוראים שלא להשכיר בתים ליהודים בשכונות ערביות".

גם הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון, שיגר מכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בו כתב כי "זכותם וחובתם של הרבנים היא להביע דעת תורה גם בנושאים ציבוריים. פסקי ההלכה הם אינם גזענות. המאבק על זהותה היהודית של מדינת ישראל הוא חלק מרכזי מתפקיד רבני ישראל". הרב דרוקמן הודיע כי הוא מגבש קול קורא של רבנים ואנשי ציבור הקורא להגן על זכותם של הרבנים להבעת עמדה.