"מסקנות הועדה תהיינה, בהכרח, ביקורתיות כלפי המערכת הגיור בצה"ל, והנושא יסתבך וילך", כך קובע הרב ישראל רוזן, מייסד מערך הגיור בישראל וראש מכון "צומת", במאמר שיתפרסם בשבת הקרובה בעלון "שבת בשבתו" ובהתייחס לועדת הגיורים שמינה הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, לבחינת פתרון למשבר הגיור בצה"ל.

נזכיר כי ועדת הגיורים הוקמה לבחינת אלפי תעודות הגיור אשר התבררו כחסרות תוקף משפטי, זאת מפני שהרב הראשי אינו חתום עליהם. הרב עמאר סירב לחתום באופן אוטומטי על התעודות ובחר להקים ועדה שתבחן את תהליך הגיור בצה"ל, כשבשלב זה העלתה מפלגת "ישראל ביתנו" את "חוק הגיור" הדורש להפקיע מידי הרבנות את האפשרות להתערבות בענייני הגיור הצבאי.

במאמרו, קובל הרב רוזן על כך שבועדת הגיור "נעדר ולוּ חבר אחד מקרב דייני מערכת הגיור האזרחית" ומסיק מכך כי "ברור לכל מי שמעורה בנושא כי מסקנות הועדה תהיינה, בהכרח, בקורתיות כלפי המערכת הגיור בצה"ל, והנושא יסתבך וילך. יתר על כן, פשוט לכל מי שמתמצא בנושא כי אילו ועדה זו בדיוק הייתה בודקת את מערך הגיור האזרחי, גם אז המלצותיה היו ביקורתיות, ובאותה מדה. דבר אחד קשה לי לנחש, מה תהיה עוצמת הביקורת".

מייסד המערך מזכיר כי מראשיתה הייתה "מערכת הגיור הממלכתי מעין קריאת תיגר כלפי בתי הדין האיזוריים", כשזו הסיבה האמיתית, אשר "עדיין מפעפעת מתחת לפני השטח, ואולי ביתר שאת", למערכת היחסים הקלוקלת עם הרבנות הראשית.

"מתנבא אנכי כי הגיור בישראל לא ימריא. המתקפה החרדית תימשך, המתקפה הדתית-ליברלית תימשך, המיתקפה הלא-אורתודוקסית תימשך, המתקפה התקשורתית תימשך, המתקפה החילונית תימשך, והביורוקרטיה והמשפטולוגיה יתעצמו ויגביהו משוכות", מוסיף הרב רוזן במאמרו.

עם זאת, משוכנע הרב רוזן כי מערך הגיור ימשיך לנוע. "לבי-לבי עם אלפי נשמות המתגיירים והמתגיירות העתידות לשוב לשרשן היהודי ב-15 השנים הבאות. אשריהן ואשרי חלקן, ואשרי חלקנו שפתחנו להם פתחי גיור לרווחה", הוא מסכם.