"פרסמנו את מכתב הרבניות נגד האינתיפאדה השקטה של ערביי ישראל. הבנות האלה מנוצלות ואף אחד לא מדבר על זה. במכתב הבענו בסך הכל עמדה הלכתית ברורה", אומרת היום (ד) יוזמת מכתב הרבניות, ענת גופשטיין, מנהלת ארגון להב"ה.

על "מכתב הרבניות" חתומות 30 נשות רבנים הקוראות במכתב לבנות יהודיות שלא להתרועע עם ערבים. על המכתב, אותו יזם ארגון להב"ה (ארגון הפועל למניעת התבוללות), חתמו נשות רבנים מרכזיים בחברה הדתית לאומית, בין היתר הרבנית אסתר ליאור, אשתו של הרב דב ליאור מקרית ארבע, הרבנית נצחיה יוסף אשתו של הרב יעקב יוסף, הרבנית שולמית מלמד מבית אל והרבנית סטרנה דרוקמן מקרית מוצקין.

במכתב כותבות הרבניות: "למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים".

בראיון לגלי צה"ל הבוקר הסבירה גופשטיין כי המכתב איננו גזעני ומדובר בהבעת עמדה הנחוצה לנוכח המציאות הקיימת בשטח. "עד לפני כמה שנים המכתב הזה לא היה נחוץ כי זה היה ברור אבל יש כאן ניסיון לטשטש את הזהות היהודית במדינה, ולהפוך אותה למדינת כלל אזרחיה", הסבירה לדבריה "מדובר במציאות ידועה במסגרתה בנות שיוצאות עם ערבים מוכות אחר כך. אלה בנות בסיכון. הן מתדרדרות, לפעמים אפילו לפלילים. יש פה תופעה חברתית אלימה וכולם בוחרים להתעלם".

עוד אמרה גופשטיין כי "הערבים לא הצליחו במלחמות אז מה שהם עושים. מניעת התבוללות היא זו ששמרה על עם ישראל בעבר והיא אף תשמור על עם ישראל בעתיד. אסור לעמוד מנגד ולעצום עין נוכח התופעות הללו".