30 נשות רבנים קוראות במכתב חדש לבנות יהודיות, שלא להתרועע עם ערבים. על המכתב, אותו יזם ארגון להבה (ארגון הפועל למניעת התבוללות), חתמו נשות רבנים מרכזיים בחברה הדתית לאומית, בין היתר הרבנית אסתר ליאור, אשתו של הרב דב ליאור מקרית ארבע, הרבנית נצחיה יוסף אשתו של הרב יעקב יוסף, הרבנית שולמית מלמד מבית אל והרבנית סטרנה דרוקמן מקרית מוצקין.

"אחות יקרה! את בת מלך, את שייכת לעם סגולה, עם קדוש ויקר, עם של מלך מלכי המלכים. אנחנו רואות אותך בסופרמרקט כשאת עומדת בקופה ומשרתת את ציבור הקונים נאמנה, אנחנו רואות אותך בשירות לאומי בבתי חולים. העבודה שלך קשה, מסירות הנפש רבה ולא תמיד יודעים להעריך את זה לא תמיד יודעים לומר לך מילה טובה", נכתב.

עוד מוסיפות הרבניות ומציינות כי "באותו מקום יש לא מעט פועלים ערבים שמכנים את עצמם בשם עברי. יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועאבד הופך לעמי. הם מבקשים את קרבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב שבעולם. הם דווקא כן יודעים להתנהג באדיבות, לשחק אותה כאילו הם באמת דואגים לך, לומר מלה טובה, אלא שההתנהגות שלהם היא רק זמנית. ברגע שאת בידיים שלהם, בכפר שלהם, בשליטה שלהם הכול הופך להיות שונה".

הרבניות טוענות כי המציאות מוכיחה כי גם אם הקשר נראה נכון מלכתחילה, הרי שמשהו משתבש בהמשך. "את יכולה לשאול עשרות בנות שהיו שם. גם הן יאמרו לך שהכל עבודה בעיניים, מהרגע שתגיעי לכפר, החיים שלך לא יחזרו להיות כפי שהיו, ואת תשומת הלב שכל כך ביקשת לעצמך יחליפו קללות, מכות והשפלות. גם אם תרצי לצאת מאותו כפר זה יהיה כבר הרבה יותר קשה. הם לא יתנו לך, הם ירדפו אותך. הם לא יניחו לך לחזור", נטען.

"הסבתות שלך לא חלמו ולא פיללו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שיוציא את הדורות הבאים במשפחתה מהעם היהודי", מציינות הרבניות אשר מבקשות "למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים".

תנועת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה למכתב כי אמנם "שמירה על הלאום היהודי היא עניין דתי לגיטימי ונכון ולא ניתן לראות בו בשום אופן סוג של גזענות", אולם "מכתבים פומביים בסגנון זה, פוגעים במקומה של היהדות בחברה הישראלית ומזיקים לחזון הציוני של מדינת ישראל. שלמות העם ומרקם היחסים בין כל חלקי יושבי הארץ הוא תנאי לקיומנו ושלומנו. המכתב כפי שפורסם אינו תורם לחיזוקה של היהדות כפי שרצו כותביו, אלא רק יוצר נזק, תדמיתי ואמיתי".

ח"כ יעקב (כצלה) כ"ץ אמר לכיפה בעקבות המכתב כי "צף ועולה על פני השטח הרצון הפשוט של עם ישראל לשמור על עצמיותו בארצו. הבניה בלתי חוקית, ההזדהות הפומבית הערבית עם הטרור ועם כל דבר אנטי ישראלי ואנטי יהודי יוצרים בעם תחושת תסכול". לדברי כצלה "העם חש שהכל הפקר בידי הערבים מול אוזלת יד של זרועות החוק והאכיפה בשל חששם מחלקים מרכזיים בתקשורת, מבית המשפט העליון ומהפרקליטות, אשר מייצגים אחוז אחד מהעם. לעם נמאס להיות פראייר. הרצון הטבעי לחיות כעם בריא וחופשי בארצו יגבר על כל מכשול".