גבי גזית הוא העיתונאי המבוקר ביותר מבחינת תלונות הציבור בשנה החולפת, כך עולה מנתוני האגודה לזכות הציבור לדעת. מסיכום נתוני 2010 המתפרסם היום (ב) עולה כי מירב התלונות הוגשו בעקבות התבטאויות שונות של שדרנים ומגישי תוכניות אקטואליה וטענות על חוסר איזון והבעת דעה אישית.

על פי נתוני האגודה, הרדיו האזורי משך את מירב התלונות, למעלה מ-150 במספר, כשחלק ניכר מהן, 124 במספר, הוגשו נגד השדר גבי גזית. רוב התלונות היו נגד התבטאויותיו של גזית נגד הציבור החרדי וציבור המתיישבים במסגרת תוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה".

אחריו הוגשו מירב התלונות נגד ערוץ 2, שם במסגרת התוכנית "מועדון לילה" התבטא השחקן יובל סמו באופן בוטה נגד אשתו של גונתן פולארד. כמו כן זכה העיתונאי אמנון אברומוביץ לביקורת על התבטאותו במהלך מהדורת החדשות המרכזית, של אמר כי "לא נשאר בעולם הולך על שתיים שתומך בהתנחלויות".

למקום השלישי במספר התלונות הגיעה רשת ב עם 81 תלונות, למקום הרביעי תחנת הרדיו גלי צה"ל, ערוץ 10 וערוץ 1. "ידיעות אחרונות" מוביל במספר התלונות מקרב העיתונים ולאחריו "מעריב" ו"הארץ". מרבית התלונות באינטרנט הוגשו נגד אתר YNET ולאחר, בפער ניכר, NRG ו-"וואלה".

"ציבור צרכני התקשורת הופך לביקורתי יותר ויותר עם השנים ואינו מהסס להביע את דעתו ולהשקיע במשלוח תלונות כאשר הוא חש שהסיקור התקשורתי אינו אובייקטיבי או אינו מאוזן", הסביר היום ישראל מידד, מ"מ יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת. מידד ציין כי מרבית התלונות שהוגשו לאגודה במהלך השנה האחרונה הינן נגד התקשרות המשודרת, ובכלל זה ערוצי הרדיו והטלויזיה, ופחות נגד התקשורת הכתובה או נגד אתרי האינטרנט.