הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, נפגש עם אשתו של המרגל הישראלי יונתן פולארד ואמר לה כי בכוונתו לכתוב מכתב לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, זאת בבקשה כי יפעל לשחרורו. במהלך הפגישה אף אמר הרב מצגר כי הוא קורא לציבור "להציף את הבית הלבן במכתבי בקשה" מהסוג הזה.

אסתר פולארד אף צפויה להיוועד במהלך היום עם הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר. בכוונתה לעדכן את שני הרבנים במצבו הרפואי הקשה של בעלה וכן לבקש לפנות דרכם לציבור להתפלל להחלמתו ולשחרורו.

בכך יצטרף הרב מצגר למכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר החליט אף הוא להיענות לבקשתה של משפחת פולארד ולפנות באופן פומבי ורשמי לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בבקשה לחנינה עבור פולארד. נתניהו אמר השבוע כי הוא מתכוון להמשיך לפעול בנחישות לשחרור פולארד, "גם בשל המחויבות המוסרית של מדינת ישראל כלפיו, וגם כדי שיונתן יזכה לחיות בחיק משפחתו ולשקם את בריאותו אחרי תקופת המאסר הארוכה".

יצויין כי כבר לפני שלוש שנים, כשנפגש הרב מצגר עם אביו של יונתן פולארד, פרופ מוריס פולארד, סוכם כי הרב הראשי ישגר מכתב לנשיא ארה"ב, גורג בוש, בבקשה שינהג על-פי המסורת המקובלת בארה"ב ולפיה נשיא המסיים את כהונתו מעניק חנינה לאסיר עולם. הרב מצגר קיווה בזמנו כי הנשיא בוש יפעל לשחרורו של פולארד - אך כידוע, הניסיון לא צלח.