שר הכלכלה, נפתלי בנט תקף בחריפות את יאיר לפיד בנוגע למחירי הדיור והאשים אותו בתקיעת התכניות להורדת המחירים.

"הציבור צריך לדעת עם מה היינו צריכים להתמודד בשנה ושמונה חודשים האחרונים, ומי אשם בעליית המחירים המטורפת הזו", אמר יאיר לפיד, שהציג הבוקר (א') באתר בנייה בראש העין את תוכנית הדיור של יש עתיד. שר האוצר לשעבר הוסיף ואמר: "אני מברך על החלטת מבקר המדינה לפרסם דו"ח מיוחד על נושא הדיור. הדו"ח צריך להתפרסם, ונתניהו יודע היטב למה הוא מנסה למנוע את פרסומו. במשך שנה ושמונה חודשים נאבקנו במשבר הדיור מול ראש ממשלה שניסה כל הזמן לתקוע לנו מקלות בגלגלים".

בנט הגיב לדבריו של לפיד בעזרת סרטון בו הוא הטיח בלפיד, "יאיר אח שלי מה נסגר איתך. בוא ונגיד פעם אחת את האמת, אתה גרמת נזק אדיר לשוק הדיור בשנתיים האחרונות ואנחנו תיקנו ונמשיך לתקן".

צפו בדברים

[embed][/embed]

בנט מאשים את לפיד שהעמיד את תכנית מע"מ אפס למרות שלא נבנו מספיק דירות. כך נוצר מצב של ביקוש מוגבר אל מול היצע דל מה שהעלה את המחיר עוד יותר. בנט טען כי בישראל יש צורך מידי שנה ב-40 אלף דירות אך בשנים האחרונות נבנו רק 30 אלף מידי שנה מה שיצר מחסור של כ-70 אלף דירות שהביא לעליית המחירים הגדולה.

בנט טוען שמשרד הבינוי בראשות אריאל בנה בשנה האחרונה 50 אלף דירות בכדי לקדם את סגירת הפער בהיצע. "אריאל רצה לצאת בתכנית מחיר מטרה שתעמיד את מחירי הדירות בהנחה של 20% ממחיר השוק, אך אתה יאיר תקעת את התכנית ולא היית מוכן לחתום עליה עד שנאשר את ה'בייבי' שלך מע"מ אפס שהחריב פה שוק שלם ובגלל זה תקעת את זה ורק כשהופרשת מהממשלה קיבלנו את החתימה ויצאנו לדרך", מאשים בנט.

"אין פתרון קסם, יש רק פתרון אחד לבנות ולבנות ולבנות", אמר בנט והוסיף כי בשנה הקרובה מתוכננת בנייה של 60 אלף דירות ותוך שנה נגיע לבלימת המחירים ומשם והלאה לירידתם.