אכניצאה, סמבוק שחור, ג'ינג'ר, אקלפטוס והדרים אלו רק חלק מאוצרות הטבע. לחליטות הצמחים, המופקות מצמחי מרפא ומפירות אלה, יש סגולות רפואיות מיוחדות. מחקרים רבים הצליחו לבודד מצמחי המרפא ומן הפירות חומרים פעילים שהוכחו כפועלים כתרופה. החומרים הפעילים, עוברים ברובם למים החמים ומוסיפים להם צבע, טעם וגם סגולות בריאות מיוחדות.

ניתן להשתמש בחומרים הפעילים בצמח גם בצורות אחרות ( כגון מיצוי אלכוהולי, מיצוי יבש, אבקה, השרייה, מרתח, בישול, סירופ, מיצוי נוזלי ועוד), אך יש לציין כי המיצוי המימי, כלומר החליטה, היא הבטוחה והעדינה ביותר לשימוש.

הטיפול בצמחי מרפא הוא צורת הריפוי העתיקה ביותר המוכרת לנו והצמחים משמשים כבסיס לתעשיית התרופות המודרנית. את החליטות מומלץ לשתות. אך ניתן גם לגרגר, בעיקר במקרה של כאבי גרון, לשטוף איתן את חלל הפה ואפילו להכין מהן קומפרסים.

כל חליטה מתאפיינת גם בטעם אחר וגם בסגולות בריאותיות אחרות:

חליטת אכניצאה וסמבוק: סגולותיהם של האכינצאה והסמבוק ידועות מזה מאות שנים. ברפואת הצמחים העממית מיוחסות להם תכונות המחזקות את המערכת החיסונית. חליטת אכינצאה וסמבוק היא חליטה עשירה בטעם ובניחוח לימוני.

חליטת ג'ינג'ר ודבש: שורש הג'ינג'ר ידוע ברפואה העממית כתומך במערכת החיסונית וכתורם לחיזוק בזמן שינויי מזג אוויר. הג'ינג'ר הוא אחד מצמחי המרפא הנפוצים והאהובים בעולם ומוכר כתבלין מחמם בעל סגולות רבות. הג'ינג'ר בשילוב עם תמצית דבש טבעית יוצרים חליטה מענגת בטעם ובניחוח חריף-מתקתק.

חליטת אקליפטוס והדרים: עלי האקליפטוס ידועים כצמח מרפא המתאים לעונת החורף. לעלי האקליפטוס ריח מנטה רענן וברפואת הצמחים המסורתית מיוחסות להם תכונות של הקלה על הנשימה. עלי האקליפטוס בשילוב עם פירות ההדר יוצרים חליטה ייחודית בניחוח מרענן ובטעם מעודן.

חליטת ג'ינג'ר ולימון:שורש הג'ינג'ר ידוע ברפואה העממית כתומך במערכת החיסונית וכתורם לחיזוק בזמן שינויי מזג אוויר. הג'ינג'ר הוא אחד מצמחי המרפא הנפוצים והאהובים בעולם ומוכר כתבלין מחמם בעל סגולות רבות. הג'ינג'ר בשילוב עם תמצית לימון טבעית יוצרים חליטה מענגת בטעם חריף-מתקתק ובארומה לימונית.