במשטרת ישראל עובדים בשבועות האחרונים על גיבוש תשתית ראייתית בפרשת השחיתות בה נחשד ראש ראשות מנהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, וההערכה היא כי יומלץ להגיש נגדו ונגד מקורבו חבר הכנסת לשעבר נחום לנגלטל כתב אישום בגין עברות של ניגוד עניינים והפרת אמונים, כך מפורסם היום בצהריים באתר ynet.

לפני כשלושה שבועות פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה על משרדי מנהל מקרקעי ישראל, ועצרו לחקירה את יו"ר הרשות בנצי ליברמן, שהיה כאמור בעברו יו"ר מועצת יש"ע, בחשד למעורבות בשחיתות ובניגוד עניינים. בנוסף אליו נחקר חבר הכנסת לשעבר נחום לנגלטל, שכיהן בעבר גם כמנהל משרד ממשלתי, ומשמש כיום כחבר הנהלה בחברת בנייה.

על פי החשדות, ליברמן, ששימש בעבר כיועץ בכיר, השתמש במעמדו לצורך קידום עסקאות הקשורות לחברת בנייה גדולה. על פי הטענות שהובילו לפשיטה, ליברמן פעל בניגוד עניינים מלא מול חברת בנייה גדולה אליה היה קשור בעבר, ולנגלטל שיתף פעולה בנושא. חוקרי משטרה פשטו על המשרדים, זאת בעקבות מידע מודיעיני וכן לאחר ביקורים בשבועות האחרונים, במסגרתם הם החרימו מסמכים שונים

ליברמן, ראש מועצת יש"ע לשעבר, נחשד בארבע פרשות שונות, בהן לכאורה נמצאו ראיות בנוגע לעברה של הפרת אמונים, בין היתר בקידום מיזם בשכונת רמת אלישיב בלוד, בהארכת זכויות החכירה של על מגדל בית קרדן בתל אביב, בנוגע לקידום תוכניות של קרקעות חברת מלח הארץ בעתלית ובאילת ובפרשה הקשורה לחברה קדישא ולהחלפת שטחים באזור פי גלילות.

החשד הוא שליברמן פעל בניגוד עניינים בזמן הטיפול בתיק, הקשור למקורבו נחום לנגלטל ולחברת קרדן. ליברמן הכחיש בחקירתו כי פעל בניגוד עניינים וטען שפעל ללא דופי במסגרת תפקידו. החקירה צפויה להסתיים בימים הקרובים לעבור לאישורו של ראש אגף חקירות, ומשם התיק יועבר לידי הפרקליטות להמשך הטיפול.