פורסמו בתקשורת דברים בשם הרב אבינר שליט"א, כי אין להצביע, ואף אין לשתף פעולה עם מפלגה שחבריה עולים להר הבית.

הדברים נאמרו כתוצאה מפרסומו של יוני שטבון, כי אחת מנקודות השבר במשא ומתן בין אלי ישי לעוצמה יהודית, היה עניין הר הבית.

אמנם רבו של אלי ישי - הרב מאיר מזוז שליט"א כבר התבטא בחיוב בעניין העלייה להר הבית, כך שאין כאן מחלוקת אמיתית בין אלי ישי לבין בן ארי, גם הרב מרדכי אליהו זצ"ל תמך בהקמת בית כנסת בהר הבית, אך בעיני יוני שטבון, זו בהחלט היתה סיבה לתקוע טריז במשא ומתן. בסופו של דבר, הצליחו הצדדים להגיע להבנה וב"ה הגיעו לייחוד, אך ישנה חשיבות רבה להתייחס ללב הסוגיה- עלייה להר הבית בכלל, ועלייה להר הבית של חברי מפלגות בפרט.

אין זה סוד, שישנן דעות שונות בין רבני ישראל בעניין העלייה להר הבית. רבים אוסרים את העליה, אך רבים אחרים מתירים אותה, ואף רואים בה מצוה. מסגרת זו אינה המקום להכנס לדיון ההלכתי, אך הכל יודעים כי עשרות רבות של רבנים, מגדולי ראשי הישיבות ורבני הישובים, מתירים ואף מעודדים עליה להר הבית. חלקם הגדול עולים בעצמם ורבים נוספים סומכים את ידם על תלמידיהם העולים בטהרה למקום אשר יבחר ה'.

הויכוח התורני בעניין העלייה להר הבית, הוא מחלוקת הלכתית-השקפתית מה יותר נכון בדורנו. כל אחד מהצדדים חייב להודות, שזולתו אינו לוקה בחוסר ביראת שמיים, אלא במסקנה תורנית טהורה, שבאה מתוך לימוד הסוגיה. האם נכון לפסול ואף לא לשתף פעולה עם מפלגה אשר רבותיה הגיעו למסקנה אחרת בבירור הסוגיה?

יתירה מזאת, מי שרואה את עצמו כתלמיד של הרב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב מידן או הרב רבינוביץ שליט"א, הרי הוא מחוייב לשמוע לדעת רבותיו, ולעלות להר הבית. אם הוא ימנע מכך, הרי שהוא חוטא לתורה שאותה קבל מרבו. אמנם זכותו של הרב אבינר לסבור אחרת, ואכן יצטרפו אל דעתו רבנים רבים אחרים, אך הויכוח שלהם הוא עם הרבנים המורים לעלות בהר, ולא עם תלמידיהם אשר מתמודדים כעת לכנסת.

בהחלט יש מקום לאמירה עקרונית, כי יש להצביע רק עבור מפלגה שכל חבריה יראי שמיים, אך העולים להר הבית אינם פחות יראי שמיים מאלו שאינם עולים.

*

אם הרב אבינר אכן דבק בעמדתו, שאין לשתף פעולה עם מפלגה שחבריה עולים להר הבית, ננסה לבדוק עבור מי הוא יכול להצביע.

לבית היהודי - אי אפשר. כי אורי אריאל ושולי מועלם עלו להר הבית

לליכוד - אי אפשר. כי זאב אלקין, דני דנון וציפי חוטובלי עלו להר הבית.

לעבודה - אי אפשר. כי נחמן שי עלה להר הבית.

אז עבור מי כן?

מעניין, שמורו ורבו הרב שפירא זצ"ל, תמך במפלגת "טב" בגלגולה הקודם, אשר התמודדו מטעמה לכנסת אורי אריאל ואריה אלדד שנהגו לפקוד את הר הבית. הרב שפירא לא ראה בכך סיבה להמנע מהצבעה עבורם.

ומעניין גם, שיוני שטבון ורבו הרב אבינר, אשר נושאים את דגל חוסר יכולת החיבור עם עולי הר הבית, לא נמנעו בפעם הקודמת לתמוך ולהיבחר לכנסת מטעם הבית היהודי, שכאמור חלק מחבריה עולים להר הבית.

אך מה לנו להתלונן עליו. הוא טוען כי אי אפשר שבמפלגה הדתית לאומית יכהנו חילונים כחברי כנסת. אך הדבר לא מנע ממנו בבחירות הקודמות להיות באותה רשימה עם איילת שקד, ולהיות שותף בברית עם יאיר לפיד.