פחות משלושה ימים לאחר שאלי ישי טען ב'כיפה' כי לא ירוץ עם בן ארי בבחירות הקרובות, במפלגת 'יחד' נכנעים ללחצים ולסקרים המבשרים כי רק אם ירוצו עם בן ארי יעברו את אחוז החסימה, וביממה האחרונה ישנה פריצת דרך בין הצדדים למטרת ריצה משותפת עם מפלגת "עוצמה יהודית" בבחירות הקרובות.

אתמול פורסם סקר של מכון הסקרים פאנלס פוליטיקס לפיו במידה ושתי המפלגות ירוצו יחד הם יקבלו שבעה מנדטים, זאת לעומת סקרים המבשרים כי שתי המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה אם ירוצו בנפרד. כפי הנראה על רקע הסקרים האחרונים החליט ישי לשנות את דעתו וכפי הנראה שתי המפלגות ירוצו יחד כבלוק טכני שיפורק לאחר הבחירות לכנסת. ממפלגת 'יחד' נמסר כי המטרה היא "למניעת בריחת קולות מהימין".

רק ביום שישי האחרון טען מיכאל בן ארי כי אלי ישי מתעלם מפניותיו ולא מוכן לדון איתו בריצה משותפת. "כבר חודש וחצי אני מבקש פגישה עם ישי, להקמת רשימה משותפת טכנית, לבחירות. ללא זהות אידאולוגית. זו דרישת הציבור, ההיגיון והאחריות. אך הוא מסרב להיפגש איתי. ומתעקש להתמודד לבד. כשיועציו אומרים לו שהוא ׳מקבל את המצביעים של בן ארי׳", טען בן ארי בדף הפייסבוק שלו.

"ההתמודדות שלנו היא אידאולוגית ולא התחילה בעקבות סכסוך כלשהו, אלא מתוך דבקות בעמדות. חבל שלמרות הסקרים, ישי מתעקש להתנהג בחוסר אחריות ובסירוב מאוד תמוה להיפגש איתי", הוא הוסיף וציין כי השמועות שמופצות על כך שהוא מערים קשיים הינם "חסרי שחר. לא נפגשנו, לא דיברנו".

בתוך כך, בפגישה בין הרב דב ליאור לאלי ישי ביום רביעי האחרון, ושפורסמה ב'כיפה' לראשונה, שוחחו השניים אודות אפשרות להתאחד עם 'עוצמה יהודית'. הרב ליאור, שקרא במערכת הבחירות הקודמת להצביע לבן ארי, אמר כי הוא מעוניין ש'עוצמה יהודית' תרוץ ברשימה מאוחדת עם 'יחד' אך אלי ישי הסביר כי אינו מעוניין באיחוד המפלגות, כפי הנראה בשל דעותיו הקיצוניות של בן ארי שיקרינו על 'יחד', דבר שיגרום לאובדן מצביעים. היום (א') נראה כי ישי חזר בו מהתנגדותו לאור הסקרים הלא מחמיאים שמבשרים על מפלה אם הוא ירוץ ללא בן ארי.

ממפלגת עוצמה יהודית מסרו בתגובה: מאשרים שיש מגעים.לא שוללים בלוק טכני עם כל מי שנאמן לעם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל.כולנו ראינו את הסקר ששילוב כוחות בן ישי לד"ר בן ארי יכול ויהווה הפתעת הבחירות.נעשה הרבה כדי להשמיע את קול המאבק למען העם והארץ בכנסת הקרובה